Omnipoint AB

Omnipoint lanseras nu i iTUX alla nät

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2019 13:16 CET

Omnipoint AB(del av Netmore Group AB (publ), First North Growth Market: NETM B) etablerar sig som tjänsteleverantör inom alla iTUX nät. Omnipoint kommer erbjuda kunder uppkopplade hemlarm och ett stort utbud av lösningar för det smarta hemmet.

”Vi är stolta att nu kunna leverera våra smarta tjänster till alla iTUX kunder. Det känns riktigt roligt och vi ser fram emot ett gott samarbete.” – säger Martin Flenhagen, Försäljningsansvarig på Omnipoint.

" Avtalet med Omnipoint är ytterligare ett bevis på vårt ambition att som kommmunikationsoperatör verka för ett öppet bredbandsnät med ett variation av larm- och smarta hem-tjänster. Vi tror starkt på Omniponts paketeringar av lösningar och ser fram emot hur dessa ska tas emot av hushåll och företag i våra nät!" - säger David Ekelund, COO på iTUX.

Detta är Omnipoint Smart Security:

• Uppkopplat smart larm för hem och företag
  • Fullskaligt säkerhetsskydd i form av bland annat inbrottslarm, brandlarm & vattenlarm
  • Övervakat system som är uppkopplat till larmcentral med möjlighet till väktarutryckningar
  • Möjlighet till högupplöst videoövervakning i realtid med objektdetektering
  • Stort utbud av lösningar för det smarta hemmet, som exempelvis styrning av belysning & elektronik, digitala lås, energisparande och automatiskt reglerande termostater, platstjänster där olika scenarion aktiveras baserat på var användaren befinner sig
  • Möjlighet att styra hemmet genom bl.a. mobil, dator, Apple Watch, Apple TV eller via röststyrning
  • Skydda och kontrollera både hemmet och företaget i samma app
  • Prisbelönt teknik med över sex miljoner användare världen över

För mer information kontakta:

Martin Flenhagen, Försäljningsansvarig på Omnipoint AB
073-980 11 62, martin.flenhagen@omnipoint.se

David Ekelund, COO på iTUX Communications AB

0733-537 946 david.ekelund@itux.se

Om Omnipoint

Omnipoint levererar hemautomatisering, företagsautomatisering och trygghetslösningar för det smarta hemmet. Vi är certifierade inom säkerhetslösningar och erbjuder larmtjänster för hem, företag, bostadsrättsförening och fastighetsägare.

Sedan 2019 är Omnipoint en del av IoT-operatören Netmore Group (publ).