Omnipoint AB

Omnipoint lanseras nu i Sollefteå Stadsnät

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2019 13:50 CET

Omnipoint AB(del av Netmore Group AB (publ), First North Growth Market: NETM B) etablerar sig som tjänsteleverantör i Sollefteås nät. Omnipoint kommer erbjuda stadsnätets kunder uppkopplade hemlarm ett stort utbud av lösningar för det smarta hemmet.

”Vi ser fram emot att leverera våra smarta tjänster till stadsnätets kunder. Sollefteå stadsnät är en naturlig partner för oss och innebär att vi fortsätter förstärka vår närvaro i norra Sverige.” – säger Martin Flenhagen, Försäljningsansvarig på Omnipoint.

"Vi ser fram emot att samarbeta med Omnipoint! För oss är deras smarta tjänster en spännande utveckling i vårt nät. Det känns jättekul att utöka tjänsteutbudet i nätet och på så vis kunna visa på ännu en nytta men en stadsnätsanslutning." - säger Johanna Nilsson, Marknadsansvarig på Sollefteå stadsnät.

Detta är Omnipoint Smart Security:

• Uppkopplat smart larm för hem och företag
  • Fullskaligt säkerhetsskydd i form av bland annat inbrottslarm, brandlarm & vattenlarm
  • Övervakat system som är uppkopplat till larmcentral med möjlighet till väktarutryckningar
  • Möjlighet till högupplöst videoövervakning i realtid med objektdetektering
  • Stort utbud av lösningar för det smarta hemmet, som exempelvis styrning av belysning & elektronik, digitala lås, energisparande och automatiskt reglerande termostater, platstjänster där olika scenarion aktiveras baserat på var användaren befinner sig
  • Möjlighet att styra hemmet genom bl.a. mobil, dator, Apple Watch, Apple TV eller via röststyrning
  • Skydda och kontrollera både hemmet och företaget i samma app
  • Prisbelönt teknik med över sex miljoner användare världen över
  • För mer information kontakta:

Martin Flenhagen, försäljningsansvarig på Omnipoint AB
073-980 11 62, martin.flenhagen@omnipoint.se

Johanna Nilsson, Marknadsansvarig på Sollefteå Stadsnät
0620–682 832, stadsnat@solleftea.se

Om Omnipoint

Omnipoint levererar hemautomatisering, företagsautomatisering och trygghetslösningar för det smarta hemmet. Vi är certifierade inom säkerhetslösningar och erbjuder larmtjänster för hem, företag, bostadsrättsförening och fastighetsägare.

Sedan 2019 är Omnipoint en del av IoT-operatören Netmore Group (publ).