Omnipoint AB

Omnipoint och Finspångs Stadsnät, Finet, ingår samarbete kring tjänster inom larm och smarta hemmet för stadsnätets kunder.

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2019 17:00 CEST

Omnipoint AB (del av Netmore Group AB (publ), First North Growth Market: NETM B) etablerar sig som tjänsteleverantör i Finspångs Stadsnät, Finet. Utöver tv, bredband och telefoni kommer stadsnätets kunder nu även erbjudas ett uppkopplat hemlarm, med ett stort utbud av lösningar för det smarta hemmet.

”Vi är stolta att bli stadsnätets första leverantör av tjänster inom larm, säkerhet och det smarta hemmet. Vi ser fram emot att bidra till en ökad säkerhet och trygghet i Finspång, samtidigt som vi förenklar vardagen för lokala hushåll och företag.” – säger Martin Flenhagen, försäljningsansvarig på Omnipoint.

” Det är roligt att vi nu kan erbjuda våra anslutna hushåll ytterligare tjänster på fibern som de investerat i.” -Säger Sven-Åke Andersson, Vd på Finet.

Detta är Omnipoint Smart Security:

• Uppkopplat smart larm för hem och företag
  • Fullskaligt säkerhetsskydd i form av bland annat inbrottslarm, brandlarm & vattenlarm
  • Övervakat system som är uppkopplat till larmcentral med möjlighet till väktarutryckningar
  • Möjlighet till högupplöst videoövervakning i realtid med objektdetektering
  • Stort utbud av lösningar för det smarta hemmet, som exempelvis styrning av belysning & elektronik, digitala lås, energisparande och automatiskt reglerande termostater, platstjänster där olika scenarion aktiveras baserat på var användaren befinner sig
  • Möjlighet att styra hemmet genom bl.a. mobil, dator, Apple Watch, Apple TV eller via röststyrning
  • Skydda och kontrollera både hemmet och företaget i samma app
  • Prisbelönt teknik med över sex miljoner användare världen över
  • För mer information kontakta:

Martin Flenhagen, försäljningsansvarig på Omnipoint AB
073-980 11 62, martin.flenhagen@omnipoint.se

Sven-Åke Andersson, Vd på Finspångs Stadsnät, Finet AB
070-340 74 17, sven-ake.andersson@finet.se

- Om Omnipoint –

Omnipoint är Sveriges nya leverantör av trygghetslösningar för det smarta hemmet. Vi erbjuder säkerhetslösningar och larmtjänster för hem, företag och bostadsrättsförening.

Omnipoint är en del av Netmore Group AB och startades 2018 med målsättningen att bli en ledande aktör inom lösningar för det smarta hemmet.

- Teknik & trygghet för det smarta hemmet -

Med molnbaserad och prisbelönt teknik erbjuder vi våra kunder larmtjänster av yttersta kvalité.Utöver grundläggande funktioner så som inbrotts- och brandskydd, trådlösa sensorer samt möjlighet att larma av och på via vår app, så erbjuder vi även en rad olika tjänster för att göra ditt hem ännu smartare. Med Omnipoint framtidssäkrar du din trygghetslösning.

- Om Finet –

Finspångs Stadsnät Finet AB är ett helägt bolag till Finspångs förvaltnings- och industrihus AB (FFIA). Vi är din lokala bredbandsleverantör och vi kan erbjuda 98% av kommunens invånare en snabb och säker bredbandsuppkoppling.

Stadsnätet är ett öppet nät för bredbandstjänster där du som kund fritt kan välja bland en rad tjänsteleverantörer.

Om Omnipoint

Omnipoint levererar hemautomatisering, företagsautomatisering och trygghetslösningar för det smarta hemmet. Vi är certifierade inom säkerhetslösningar och erbjuder larmtjänster för hem, företag, bostadsrättsförening och fastighetsägare.

Sedan 2019 är Omnipoint en del av IoT-operatören Netmore Group (publ).