Omnipoint AB

Omnipoint och ServaNet, ingår samarbete kring tjänster inom larm och det smarta hemmet

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2019 10:00 CEST

Omnipoint AB(del av Netmore Group AB (publ), First North Growth Market: NETM B) etablerar sig som tjänsteleverantör i ServaNets nät. Utöver tv, bredband och telefoni kommer stadsnätets kunder nu även erbjudas ett uppkopplat hemlarm, med ett stort utbud av lösningar för det smarta hemmet.

”Vi är stolta att bli en del av stadsnätets tjänsteleverantörer. Vi ser fram emot att bidra till en ökad säkerhet och trygghet i norra Sverige.” – säger Martin Flenhagen, försäljningsansvarig på Omnipoint.

"Vi ser fram emot ett samarbete med Omnipoint! Deras smarta tjänster är ett utmärkt komplement till vårt, redan nu, breda tjänsteutbud. Det här innebär att vi på allvar tar klivet in i en ny digital värld med smarta tjänster som underlättar våra kunders vardag " - säger Patrik Claesson, utvecklingschef på ServaNet.

Detta är Omnipoint Smart Security:

• Uppkopplat smart larm för hem och företag
  • Fullskaligt säkerhetsskydd i form av bland annat inbrottslarm, brandlarm & vattenlarm
  • Övervakat system som är uppkopplat till larmcentral med möjlighet till väktarutryckningar
  • Möjlighet till högupplöst videoövervakning i realtid med objektdetektering
  • Stort utbud av lösningar för det smarta hemmet, som exempelvis styrning av belysning & elektronik, digitala lås, energisparande och automatiskt reglerande termostater, platstjänster där olika scenarion aktiveras baserat på var användaren befinner sig
  • Möjlighet att styra hemmet genom bl.a. mobil, dator, Apple Watch, Apple TV eller via röststyrning
  • Skydda och kontrollera både hemmet och företaget i samma app
  • Prisbelönt teknik med över sex miljoner användare världen över

För mer information kontakta:

Martin Flenhagen, försäljningsansvarig på Omnipoint AB
073-980 11 62, martin.flenhagen@omnipoint.se

Patrik Claesson, utvecklingschef på ServaNet AB
073-275 55 84, patrik.claesson@servanet.se

Om Omnipoint

Omnipoint levererar hemautomatisering, företagsautomatisering och trygghetslösningar för det smarta hemmet. Vi är certifierade inom säkerhetslösningar och erbjuder larmtjänster för hem, företag, bostadsrättsförening och fastighetsägare.

Sedan 2019 är Omnipoint en del av IoT-operatören Netmore Group (publ).