Omnipoint AB

Omnipoint och Skattebetalarna ingår samarbete kring tjänster inom larm och det smarta hemmet för föreningens medlemmar.

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2019 17:14 CEST

Omnipoint AB (del av Netmore Group AB (publ), First North Growth Market: NETM B) ingår samarbete med Skattebetalarnas förening. Skattebetalarnas medlemmar erbjuds nu ett unikt erbjudande på hemlarm som föreningens senaste medlemsförmån.

Vi är stolta att få erbjuda Skattebetalarnas medlemmar tjänster inom larm, säkerhet och det smarta hemmet. Vi ser fram emot att bidra till en ökad säkerhet och trygghet, samtidigt som vi förenklar vardagen för hushåll och företag.” – säger Martin Flenhagen, försäljningsansvarig på Omnipoint.

Vårt samarbete ger våra medlemmar mervärde genom tillgång till enkel och prisvärd trygghet.” – säger Christian Ekström, Vd på Skattebetalarna.

Detta är Omnipoint Smart Security:

• Uppkopplat smart larm för hem och företag
  • Fullskaligt säkerhetsskydd i form av bland annat inbrottslarm, brandlarm & vattenlarm
  • Övervakat system som är uppkopplat till larmcentral med möjlighet till väktarutryckningar
  • Möjlighet till högupplöst videoövervakning i realtid med objektdetektering
  • Stort utbud av lösningar för det smarta hemmet, som exempelvis styrning av belysning & elektronik, digitala lås, energisparande och automatiskt reglerande termostater, platstjänster där olika scenarion aktiveras baserat på var användaren befinner sig
  • Möjlighet att styra hemmet genom bl.a. mobil, dator, Apple Watch, Apple TV eller via röststyrning
  • Skydda och kontrollera både hemmet och företaget i samma app
  • Prisbelönt teknik med över sex miljoner användare världen över

För mer information kontakta:

Martin Flenhagen, försäljningsansvarig, Omnipoint AB
073-980 11 62, martin.flenhagen@omnipoint.se

Christian Ekström,Vd, Skattebetalarnas Riksförbund
070-971 66 66, christian.ekstrom@skattebetalarna.se

- Om Omnipoint –
Omnipoint är Sveriges nya leverantör av trygghetslösningar för det smarta hemmet. Vi erbjuder säkerhetslösningar och larmtjänster för hem, företag och bostadsrättsförening.

Omnipoint är en del av Netmore Group AB och startades 2018 med målsättningen att bli en ledande aktör inom lösningar för det smarta hemmet.

- Teknik & trygghet för det smarta hemmet -

Med molnbaserad och prisbelönt teknik erbjuder vi våra kunder larmtjänster av yttersta kvalité.Utöver grundläggande funktioner så som inbrotts- och brandskydd, trådlösa sensorer samt möjlighet att larma av och på via vår app, så erbjuder vi även en rad olika tjänster för att göra ditt hem ännu smartare. Med Omnipoint framtidssäkrar du din trygghetslösning.

- Om skattebetalarna -

Skattebetalarna är en ideell, partipolitiskt obunden medlemsorganisation som samlar alla som vill ha lägre skatter och ett minskat slöseri med skattemedel.

Om Omnipoint

Omnipoint levererar hemautomatisering, företagsautomatisering och trygghetslösningar för det smarta hemmet. Vi är certifierade inom säkerhetslösningar och erbjuder larmtjänster för hem, företag, bostadsrättsförening och fastighetsägare.

Sedan 2019 är Omnipoint en del av IoT-operatören Netmore Group (publ).