Beriksson

Omnom Festive 2015: Dark cherries + almonds: Isländsk hantverkschoklad i begränsad upplaga som gör julmyset ännu mysigare

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2015 08:10 CEST

Islands första bean to bar-chokladproducent Omnom presenterar julens vackraste present - en ekologisk mörk choklad gjord på trinitariokakao från Madagaskar som dekorerats med karamelliserade mandlar och mörka, syrliga körsbär. Med frisk syrlighet och nötiga, knäckiga toner är det här en chokladkaka som gjord för klassiska juldrycker som portvin och glögg. Förpackningen pryds precis som Omnoms andra choklader av ett djur, den här gången en näpen pingvin som står ut mot den vackert julröda bakgrunden. Och alla älskar ju pingviner! Så maka på de trista gamla chokladkartongerna och ge årets glöggmys den choklad det förtjänar.

Omnom Festive 2015 Dark cherries + almonds smyglanseras under Stockholms chokladfestival 8-11 oktober och finns därefter i välsorterade butiker som erbjuder kvalitetschoklad.

Omnoms choklad görs på hantverksmässigt vis i liten skala på utvalda ekologiska kakaobönor från Karibien, Sydamerika, Asien och Afrika. Utifrån en nordisk smaktradition med fokus på rena smaker och de finaste råvarorna skapar Omnom en helt egen smakvärld med en mängd olika aromer som sträcker sig från röda bär, smörkola och färska örter till tobak, läder, lakrits och rök. Serien innehåller förutom mörka chokladkakor med kakao från Papua Nya Guinea och Madagaskar bl.a. mjölkchoklad med isländsk mjölk, karamelliserad vit choklad och den isländska klassiska blandningen av lakrits och choklad, som i Omnoms tappning får sällskap av havssalt från de djupa Atlantfjordarna.

Läs mer om Omnom här. Återförsäljarlista finner du här. Ladda ner bildmaterial här. För att läsa våra tidigare pressmeddelanden klicka här. Har du frågor får du gärna mejla genom att klicka här eller ring på tel: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag som levererar noga utvalda delikata produkter från områden där de mest välsmakande råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor. Vi erbjuder choklad, lakrits, fudge, kola, drycker, kex, oljor och mer, allt av hög kvalitet, med unika smaker i vackra förpackningar.