Stockholmsbörsen AB

Omsättningsrekord på OMX’ börser

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2006 08:43 CEST

Idag noterades omsättningsrekord på Stockholmsbörsen avseende aktier och på OMX’ börser avseende derivatomsättning.

Aktieomsättningen på Stockholmsbörsen uppgick till 49,3 miljarder SEK (tidigare rekord: 45,5 miljarder SEK, 20 oktober 2000). Antalet omsatta derivatkontrakt på OMX’ börser uppgick till 1 823 723 (tidigare rekord: 1 493 609 kontrakt, 6 februari 2004).

För mer information, vänligen kontakta:
Ulrika Areskog, informationschef Stockholmsbörsen +46 8 405 63 76

Om OMX
OMX är en ledande expert inom börsindustrin. OMX äger och driver den nordiska börsen i Köpenhamn, Stockholm, Helsingfors, Riga, Tallinn och Vilnius och erbjuder tillgång till cirka 80 procent av den nordiska och baltiska värdepappersmarknaden. OMX' integrerade teknologilösningar täcker transaktionskedjan och möjliggör effektiva värdepapperstransaktioner för börser, clearingorganisationer, värdepapperscentraler och andra finansiella institutioner världen över. OMX är noterat på den nordiska börsen i Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn. För mer information, besök www.omxgroup.com