Notified

​Omvärldbevakaren Notified expanderar ytterligare och startar verksamhet i Åre

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2016 09:09 CET

Tidigare i höstas kunde man berätta att Notified utökar sin verksamhet till Danmark, och idag kan man alltså berätta att man även väljer att expandera även till Åre. Varför man valt just Åre är närheten till snabbväxande Östersund samt andra tillväxtstäder i Norrlands-trakten.

Notified som grundades 2010 har vuxit organiskt sedan start med kontor i både Stockholm och Malmö. I början av 2016 valde man att göra flertalet större satsningar med ambitionen om att ta nästa steg i bolagets historia. Satsningarna innebar flera uppdateringar i verktyget, utveckling i produktportföljen samt anställning av flera nya medarbetare. Bl.a. rekryterades Christian Mannheimer med syftet att utöka Notifieds verksamhet genom både expansion och samarbete med återförsäljare. Danmark blev första steget och Åre är nu det andra.

- Åre är en väldigt spännande och händelserik ort med närhet till Östersund där det händer mycket, men även till många av våra redan befintliga kunder samt partners i Norrland, berättar Christian Mannheimer. Kortare avstånd till kunder och partners behövs för att vi ska kunna ge den mest optimala servicen som vi blivit kända för i branschen. Dessutom är Norrland en fantastisk spännande plats att fortsätta vår tillväxtresa på, fortsätter han.

Den att representera Notified på plats i Åre och leda den operativa verksamheten blir Fredrik Olovsson. Fredrik kommer närmast från Panagora och har lång erfarenhet av både marknadsföring och Notified då han är en tidigare anställd. Detta gör honom ytterst lämpad att utveckla Notifieds verksamhet i Norrland.

- Jag har använt Notifieds produkt själv i flera år och tycker verktyget är superbra. Jag har även god kontakt med grundarna och gillar verkligen kulturen i bolaget. Därför kändes det som ett givet val att tacka ja när jag fick erbjudandet om att ta Notified till Åre, berättar Fredrik Olovsson.

För frågor eller mer information, vänligen kontakta Christian Mannheimer 0701-482357. För bokning av kundmöte i Åretrakten, eller demo av Notifieds verktyg, vänligen kontakta Fredrik Olovsson, fredrik.olovsson@notified.com, 0708-578664.

Notified är en Nordisk aktör inom heltäckande omvärldsbevakning. Genom att bevaka både redaktionella och sociala medier såsom Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, bloggar och forum ger vi våra kunder en komplett bild av deras intresseområden. Notified har kontor i Malmö och Stockholm. Bland våra kunder finns både statliga myndigheter och organisationer, industrikoncerner, intresseorganisationer och småföretag.