Switzerland Tourism - Schweiz Ambassad

On-line i Schweiz för 65 kr per dag

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2012 11:49 CEST

Ska du till Schweiz och behöver du vara online?

Inga problem! Med Pocket Connect, Swisscoms mobila Internet, kan du surfa, läsa din e-post och planera din resa var du än befinner dig i Schweiz, samtidigt som du har full kontroll över dina surfkostnader.

Hur fungerar
Pocket Connect?
Den praktiska enheten skapar ett personligt Wi-Fi-nätverk som gör att du kan arbeta och surfa i hastigheter upp till 21 MB på fem enheter samtidigt (laptop, smartphone, iPad etc), oavsett var du befinner dig i Schweiz. Pocket Connect ger dig tillgång till landets bästa mobilnät. Du loggar in dig enkelt med ett lösenord och behöver inte ladda hem någon mjukvara för att koppla upp dig.

För fem dagars obegränsad uppkoppling, som inte behöver vara i följd, betalar du 36 CHF och då ingår 2 GB.
Du betalar en deposition då du hämtar ut enheten på 129 CHF., därefter tillkommer inga extra avgifter för roaming eller WiFi avgifter så länge du befinner dig i Schweiz.

Var kan man hyra Pocket Connect?
Antingen förbokar du din på Pocket Connect och hämtar ut den på någon av Swisscoms butiker eller någon av de 40 övriga platserna där de kan hämtas ut.
Du kan också gå in i butik på plats och hyra en i mån av tillgång.

När du åker hem stoppar du enheten i närmsta brevlåda - Pocket Connect är frankerad och klar – och du får tillbaka depositionen så snart Swisscom har fått din Pocket Connect i retur.

Vill du köpa din Pocket Connect eller använda den mer än fem dagar? Du kan göra både och.

För mer information: www.swisscom.ch/pocketconnect.

Switzerland Tourism är ett offentligt bolag som arbetar med destinationsmarknadsföring för federationen Schweiz. Switzerland Tourism finns på 37 marknader runt om i hela världen. Kontoret i Stockholm arbetar med att främja turismen från hela Norden till Schweiz.