ONE Media Holding

ONE Interactive växer med Cederroth

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2007 08:58 CET

(Aktietorget: ONE)

Verksamhetsområdet Interactive inom ONE Response AB tar från och med februari ansvar för alla Cederroths varumärkessajter i Sverige och Danmark. Arbetet innebär utveckling, underhåll och uppdatering av 25-30 sajter för varumärken som Grumme, Date, HTH, L300, Salvequick m fl.

ONE har under det senaste året haft en starkt tillväxt inom verksamhetsområdet Interactive. ONE Response har levererat ett antal multikanalkampanjer till Cederroth. Allt från butikskoncept till digitalkommunikation och lojalitetsprogram. Kampanjerna innehåller bl.a kommunikation via webb och mobil. En ökad efterfrågan på digitala kampanjer och produkten ONE Messenger, e-mailmarketing och kampanjsajt, har gjort att Cederroth har fattat beslut om att lägga över all digital hantering på ONE.

Med Cederroth och övriga nya kunder i portföljen kommer Interactive att behöva rekrytera minst tre nya medarbetare under våren.

"Vi skall hjälpa Cederroth att ta ett konstnadseffektivt helhetsgrepp. Med oss kommer Cederroths varumärken att ta en ännu större och tydligare plats på internet" , säger Niklas Odenteg, chef ONE Interactive.

"Genom åren har vi haft många leverantörer av webbtjänster, nu vill vi ha en kompetent och trygg. Därför har vi valt ONE." säger Maria Spång-Friberg, Cederroth

Vill du veta mer?
Peter Viklund, VD ONE Response AB, +46 705 884016
eller e-post peter.viklund@onemedia.se

Niklas Odenteg, ansvarig ONE Interactive +46 730 827469
eller e-post niklas.odenteg@onemedia.se

Om Cederroth
Cederroth International är ett starkt och dynamiskt företag med ett stort antal produkter inom hälsa, hygien, hushåll och första hjälpen. Inom varje produktkategori har företaget ett antal mycket framgångsrika varumärken med en stark position på en konkurrenskraftig marknad.
Besök gärna: www.cederroth.com

Om ONE
ONE är en företagsgrupp som hjälper företag och organisationer med effektiv försäljning och kunddialog. Verktygen är kompletterande produkter och tjänster inom Direkt Marknadsföring (DM) där man via spetskompetens inom gruppens olika affärsområden har möjlighet att erbjuda unika helhetslösningar för framför allt uppdragsgivare med många kundrelationer. Företagsgruppen har under de senaste åren haft en kraftig tillväxt och sysselsätter idag cirka 50 personer. Kunder är bland annat Bonniers, Cederroths, MasterFoods, Nordisk Kellogg's, Aftonbladet, Ericsson, Ledarna, Den Danske Bank, Röda Korset m fl.
Besök gärna: www.onemedia.se