Digital Advertising AB

ONE Media tecknar samarbetsavtal med Digital Advertising

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2008 15:22 CEST

Digital Advertising´s DIM koncept vinner gehör genom att ONE Media tecknar samarbetsavtal för att nyttja den nya media kanalen inom DR och DM. Genom DIM konceptet kan annonsörer nå konsumenten med hjälp av en CD-skiva som konsumenten sätter i sin dator.

Det svenska bolaget Digital Advertising Sweden AB och konceptet DIM, Direct Interactive Marketing, positionerar sig på marknaden.

DIM är ett unikt verktyg inom DR marknadsföring som paketerar annonsörernas kampanjer och aktiviteter på ett helt nytt sätt. Den unika tekniken möjliggör online statistik som; kön, ålder, antal klick, geografisk fördelning, exponeringar, besökarsessioner och även intressen hos mottagaren - som ser och tar del av reklamens budskap. Här kan annonsören se sina kampanjer och statistik i realtid. Enligt senast genomförd kampanj ger DIM en avsevärd högre procents gensvar gentemot andra DR media.

-"Vi ser en stor potential i samarbetet med Digital Advertising både för våra kunder att nå ut till Sveriges hushåll men även för svenska folket att få möjlighet till bra erbjudanden på ett innovativt sätt, säger ONE Direct´s vd Magnus Widgren. Det är ett nytt, spännande och intressant format där man kan kan öka träffsäkerheten. Men framför allt öppnas nya dörrar med ett media där ljud, film och animation enkelt kan kombineras och förstärka kampanjerna", fortsätter Magnus.

-"På Digital Advertising är vi glada för samarbetet med ONE Media, säger Digital Advertisings vd Meraj Syed. Vi har idag kontakt med flera av de större DR och DM bolagen som ser oss som ett komplement till de traditionella kanalerna. Här arbetar vi kontinuerligt med att utveckla våra produkter för att öka mervärdet både för annonsörer och för kunderna där vi kombinerar nytta med nöje och upplevelse. Digital Advertising ligger i framkant och tillsammans med våra samarbetspartners kommer vi förändra synen på DR och DM för alltid", säger Meraj.

Kontakt:
Meraj Syed, CEO, meraj@digitaladvertising.se +46 707 99 13 89