One More Rep

One More Rep breddar sortimentet med träningskläder från Under Armour

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2014 23:35 CEST

Umeå-företaget One More Rep breddar sitt utbud av träningskläder när man tar in träningskläder från Under Armour

One More Rep säljer sedan tidigare träningskläder och träningsskor från varumärken som Freddy, 2XU, Adidas och Inov-8. Man har på senare märkt att efterfrågan av fler varumärken ökat.

-Vi har märkt en ökad efterfrågan på ett större utbud träningskläder i våra butik i Umeå och Örebro, berättar Thomas Asklund, delägare och grundare av One More Rep

Att man nu väljer att ta in ett märke som Under Armour har att göra med den kvalité och det starka varumärke Under Armour står för.

- Grundkonceptet med One More Rep har hela tiden handlat om att jobba med högkvalitativa produkter och varumärken som vi själva tror på och kan stå för. Vi anser att Under Armour tillhandahåller produkter och ett varumärke av hög kvalité och det går i linje med hur vi vill arbeta, avslutar Thomas Asklund

One More Rep startades 2012 av Mathias Wiberg och Thomas Asklund. Butiken One More Rep öppnades först i Umeå. I början av 2013 blev One More Rep återförsäljare på internet och i slutet av samma år öppnade vi vår andra fysiska butik i Örebro. Med totalt 25 års erfarenhet av träning och kosttillskottsbranschen bestämde vi oss för att öppna en butik som skulle lägga fokus på personlig hjälp och högkvalitativa produkter.