Onemotion

ONE MOTION SIKTAR PÅ NYTT VÄRLDSREKORD

Pressmeddelande   •   Maj 25, 2012 15:28 CEST

Stockholm, Sverige – den 25 maj, 2012 – Under natten mellan den 24-25 maj har Östergötlands största handelsplats Hageby Centrum bytt namn till Mirum Galleria. Mirum betyder överraskande på latin, och den stockholmsbaserade kommunikationsbyrån One Motion har tillsammans med fastighetsägaren Steen & Ström drivit namnbytet, och utarbetat aktivitetskoncepten för den nya gallerian.

Först i går kväll informerades de 600 anställda om namnbytet under en personalfest, och nu på morgonen möts de tillsammans med den nya gallerians besökare av nästa stora överraskning. Under natten har hela köpcentrumet designats om för att kunna erbjuda en helt ny upplevelse, koncept och miljö.

”Mirum betyder överraskande på latin och det är precis vad vi vill vara. Därför kändes det naturligt att göra även namnbytet till en överraskning. Vi hoppas att alla besökare ska känna sig välkomna och nöjda med vårt nya koncept”, säger Peter Löfquist, centrumchef för Mirum Galleria.

”Det känns både privilegierat, utmanande och roligt att arbeta tillsammans med en visionär kund som Steen & Ström, som vågar följa och ta de kreativa idéerna till sin spets. Det är genom att våga som de stora resultaten kommer”, konstaterar Mats Mileblad, VD, One Motion.

Kommunikationsbyrån One Motion kommer i fortsättningen att ansvara för köpcentrets nya aktivitetsprofil, och att förverkliga Steen & Ströms vision om en galleria där kunden hela tiden erbjuds nya upplevelser som skiljer sig från traditionella köpcentrumaktiviteter.

”Våra kreativa team och produktionsenheten har arbetat oerhört hårt under den senaste månaden för att genomföra Steen & Ströms vision om en mer interaktiv och kundfokuserad galleria. Vi vill skapa ett långsiktigt aktivitetskoncept där Mirums kunder alltid ska kunna förvänta sig det oväntade i form av speciella upplevelser av hög kvalitet”, säger Tomasz Pieniazek, Creative Director på One Motion. ”Den stora utmaningen i detta projekt har dock varit att hålla namnbytet hemligt fram till sista dagen. Vi valde därför att hålla en ytterst begränsad grupp informerad men lyckades ändå åstadkomma en enorm förändring bokstavligen bara över en natt, överraska de anställda igår kväll, och dessutom hela Norrköping idag och framöver”, avslutar Tomasz Pieniazek.

Idag kommer norrköpingsborna att informeras om namnbytet via en rad marknadsaktiviteter, och radiostationen East FM sänder live från Mirum. Under lördagen kommer One Motion tillsammans med Mirum att bland annat genomföra ett världsrekordförsök i antal ”Lkes” på Facebook tillsammans med gallerians besökare.

”Under hela helgen kommer nya aktiviteter och rekordförsök att avlösa varandra, men den stora skillnaden mot andra köpcentruminvigningar är att överraskningarna och aktiviteterna inte kommer att upphöra på måndag, utan fortsätta vecka efter vecka” konstaterar Tomasz Pieniazek.

Under helgen kommer Mirums besökare dessutom att kunna ta del av ett 200m2 stort Xbox 360-upplevelsecenter som en försmak till det permanenta Xbox 360 Gaming Center, som även det invigs under helgen. Det nya centrumet för interaktiv underhållning kommer att drivas av One Motion i samarbete med Microsoft.

I Mirum-projektets arbetsgrupp ingick:

Steen & Ström

Christina Blomberg  Marketing Manager  Uppdragsgivare.

Annelie Svensson Center Marketing Manager

Anna Ekqvist Center Cordinator

One motion

Tomasz Pieniazek  Creative Director

Elin Isaksson Event Manager

Zandra Grandin Project Manager

Richard Edström Project Manager

One Motion är en marknadsstrategisk kommunikationsbyrå med tre affärsområden; eventmarketing, trademarketing och advertising. Vår strategi är att erbjuda våra kunder helhetslösningar genom hela säljcykeln, från marknadsstrategi och kampanjproduktion via lansering och marknadsintroduktion till exponering och försäljning i butik. För våra kunder innebär det kostnadseffektiva, integrerade kampanjer med bättre effekt och färre byråkontakter.

One Motion grundades 2003, har idag 35 fast anställda medarbetare samt över 500 personer tillgängliga för butiks-, monter- och evenemangsbemanning. Vi har kontor på Kungsholmen i Stockholm och produktionsenhet samt lager i Bromma och Kolbäck. Vi omsätter cirka 60 Mkr och arbetar med många av världens mest välkända varumärken.

www.onemotion.se