Onemotion

Onemotion bygger DreamHack TV6 Studio

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2014 09:00 CET

DreamHack är ny eventkund hos Onemotion. Efter att i flera år byggt montrar åt många av de företag som deltagit under DreamHack och ständigt stärkt sin närvaro inom den svenska spelindustrin fick Onemotion det prestigefyllda uppdraget att bygga DreamHack TV6 Studio, Sverige första e-sportstudio.

Onemotion arbetar med integrerad marknadskommunikation och erbjuder strategisk och operativ kompetens inom reklam/design, eventmarknadsföring, butiksmarknadsföring och PR. Onemotion har även en fullskalig produktionsenhet som bygger allt ifrån avancerad butiksinredning och komplexa montrar till möbler och kampanjmaterial - och nu även TV-studios.

– Att få vara med och bygga Sveriges första studio för e-sport känns som kronan på verket i vår långa relation med den svenska spelindustrin. Det krävs ett stort tekniskt kunnande hos snickeriet och producenterna vid dessa produktioner och vi är otroligt glada för förtroendet, säger Niclas Wejrot, Client Team Manager, Onemotion.

Onemotion har arbetat med spelföretag som EA och Microsoft sedan många år, samt varit en del av byggnationen av världens största gamingcenter ”Inferno Online Odenplan”, deras expansion till Södermalm och Skandinaviens första arena för e-sport ”Stockholm e-sports arena”.

Sveriges första e-sportstudio

DreamHack är världens största digitala festival och har sedan starten utvecklat sin verksamhet, nu senast genom att teckna ett flerårigt avtal för att sända e-sport i MTG:s kanaler. Det första steget var att bygga en TV-studio för e-sport. Studion ligger i Stockholm och man kommer att sända e-sport dagligen, året runt. Sändningarna startade 2014-02-21.

Vi har en lång relation med Onemotion som sedan många år byggt ett flertal av utställningsmontrarna under våra större event. Vi har sett dem leverera kreativa upplevelser och montrar med grym finish år efter år, det tillsammans med deras kunskap kring vår bransch gjorde att valet föll på Onemotion när vi drog igång arbetet med att bygga Sveriges första studio för e-sport. Och med facit i hand så gjorde vi rätt val, studion blev fantastisk och allt fungerar perfekt, säger Tomas Hermansson, Head of e-sports, DreamHack.

Arbetsgrupp hos Onemotion: Niclas Wejrot, projektledare, Rikard Mastberg, ansvarig producent, Magnus Lepik, konstruktionsansvarig.

Onemotion IMC
Onemotion IMC är en kommunikationsbyrå som grundades 2003. IMC står för integrerad marknadskommunikation. Onemotion arbetar helt utifrån kundens perspektiv med kommunikationslösningar som, genom att betraktas samtidigt från olika marknadsföringsdiscipliner, blir både resultat- och kostnadseffektiva samtidigt som belastningen av kundens organisation blir mindre. IMC-erbjudandet omfattar strategisk och operativ kompetens inom reklam/design, eventmarknadsföring, butiksmarknadsföring och PR. Idag omsätter Onemotion cirka 70 Mkr och har drygt 40 anställda. Företaget är aktivt såväl i Sverige som på den övriga nordiska marknaden och arbetar med många av världens mest kända varumärken. Läs mer på onemotion.se.