Beliani (DE) GmbH

Online möbeljätten utvidgar sin verksamhet till Östeuropa

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2018 15:53 CET

Baar, 15 september 2017

Den schweiziska återförsäljaren av möbler är på väg att erövra en annan lovande marknad. Efter Schweiz, Tyskland, Österrike, Benelux-länderna, Frankrike, Storbritannien, Polen, Italien och Sverige utvidgar möbelnhandels internet jätten Beliani sin verkasmhet till Ungern. Pilotfasen i Ungern varade sedan 2015 och har just avslutats.

Fördelarna med våra tjänster är mycket välkända av de ungerska kunderna. Idag kan våra ungerska kunder beställa våra produkter snabbt och smidigt via sina datorer, surfplattor och mobiler. Möblerna levereras gratis till kundernas hem och kan returneras enligt deras önskemål.

Ungerska kunder är entusiastiska över att kuna köpa möbler online samt över det breda produktutbudet, den höga kvaliten och att de får mycket för pengarna, särskilt när det gäller våra bästsäljare såsom desigsängar, soffor, trädgårdsmöbler och loungemöbler, vilket har lett till att våra intäkter kraftigt har ökat.

Trots att Beliani har visat sig vara en toppsäljare, har den långa transportsträckan till det här vackra landet varit en utmaning att behärska.

Nästan 30000 ungare följer Beliani på våra sociala medier och det är märkbart för intäkterna. Försäljningsfaktorerna har hittills passerat alla våra förväntningar och en omsättningsökning på 200% förväntas.

Beliani’s största tyska lagerterminal på 20 000 kvm som kostat över 20 miljoner euro samt ytterliggare ett lager på en yta av 6500 kvm i Schwiez är ett centrallager därifrån nu möbler leveraras till ungerska kunder.

Den nya infrastrukturen har möjliggjort en ökning av tillgången på varor upp till 94%, vilket resulterar i en förkortning av leveranstider på den europeiska marknaden.

Om Beliani

Beliani är ett av de snabbast växande e-handelsföretag med ett stort utbud av möbler för hem och trädgård samt hemtillbehör. Företaget erbjuder möbler som: utemöbler, sängar, soffor, bord, stolar, badkar, lampor och mycket mer. Beliani importerar sina möbler direkt från tillverkare, vilket eliminerar mellanhänder och tack vare detta, erbjuds deras kunder högkvalitativa möbler till överkomliga priser.

Företagets filosofi:

Oslagbart låga priser: Beliani importerar sina produkter direkt från fabrik vilket eliminerar dyra mellanhänder, och säljer på nätet. Detta hjälper att minska kostnaderna av dyra butiksytor. För att uttrycka det kort: kunderna får sina möbler direkt från fabrik, upp till 70% billigare.

Högsta kvalitet och garanti upp till 5 år: exceptionell design och hantverk. Över 400 000 nöjda kunder är ett tecken på hög kvalitet. Beliani erbjuder upp till fem års garanti på varje möbel.

Beliani's kundtjänst är en av de bästa i branschen. Professionell och kundvänlig service, kompetens och vilja att hjälpa är de viktigaste egenskaperna i denna avdelning.

Fantastiska leveransvillkor: 94% av produkterna finns på lager, tack vare vilket kunderna garanteras snabb leverans direkt till deras hem. Beliani erbjuder inte bara fri frakt, men också ytterligare tjänster som montering eller upphämtning av gamla möbler. Kunderna kan prova sin köpta produkt i 14 dagar - om de inte uppfyller deras förväntningar, kan de lämna tillbaka den inom 356 dagar.

Snabb leverans: i vissa länder kan möbler levereras samma dag som beställningen görs.