Hans Richter Läromedel

Onlinebaserat projektverktyg i RPM

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2010 12:05 CEST

För ett år sedan lanserades vårt onlinebaserade läromedel i projektledning som vänder sig till företag av alla storlekar, offentlig förvaltning och universitet. Utvecklingen går hela tiden framåt och i denna anda lanserar vi nu standardversionen av Richbooks Project Management (RPM) med ett integrerat projekthanteringsverktyg. Detta verktyg är anpassat för utbildning och används i vissa övningar i kursmaterialet, men kan också användas för gruppövningar utanför själva kursstrukturen i RPM.

Målgrupp: Projektverktyget fungerar även väl för små- och medelstora företag som behöver ett enkelt och funktionellt projekthanteringssystem i sin verksamhet. Samtidigt som det finns ett förstklassigt kursmaterial tillgängligt för att förbättra kunskaperna i effektiv projektledning, eller snarare projekt management som bättre illustrerar det som är kompetensmålet för materialet. Enkelheten kännetecknar även själva användningen av standardversionen av RPM, plattformen körs från våra servrar med fri teknisk support och de senaste uppdateringarna den dag de lanseras. Allt våra kunder behöver göra är att logga in och börja arbeta. För organisationer som idag använder sig av projekthanteringsverktyg i sin verksamhet integrerar vi som tidigare RPM med respektive system.

Vad är en Richbook? En Richbook är alltid interaktiv. Det är ett modernt kunskapsverktyg som är baserat på den senaste tekniken med pedagogiken i fokus. Studenten kan öva i virtuella miljöer, och återkopplingen är direkt och förklarande. En Richbook är onlinebaserade läromedel där relevant information integreras med webbens funktionalitet, flexibla lärande och kreativa miljö. Denna flexibilitet gör att en Richbook kan användas på ett flertal olika sätt och därför passar olika målgrupper.

Mer information om Richbooks Project Management finner ni här och videopresentation här

Läs också Mingo Osikas artikel på eLearningworld om projektledning och användning av RPM. Klicka här

Kontakta oss gärna för mer information:

LarsGöran Boström

Marknads- och utvecklingsansvarig för Hans Richter Läromedel

Telefon: 0733 789 437 e-mail: larsgoran@richbook.se

Förlaget sysslar med försäljning av eLearningprogram från några av världens främsta producenter. HRL har därtill en betydande egen utveckling av eLearningprogram, Språkdiagnos och polska för nybörjare och Richbooks Project Management finns redan idag, mycket mer är på väg. Vi erbjuder företag, utbildningsföretag, skolor och universitet ett omfattande sortiment med läromedel, tjänster och kunskaper för modernt lärande.