Spoilconcept

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2008 10:35 CEST

PRESSMEDDELANDE  2008-09-16

Operakällaren väljer Spoilconcept

Anrika restaurangkoncernen Operakällaren inleder ett exklusivt samarbete med PR- och eventbyrån Spoilconcept. Avtalet innefattar Matsalen, Operabaren, Café Opera och Verandan. Första uppdraget för Spoilconcept är Café Operas nylansering den 17 oktober.

- Operakällaren har valt att arbeta med Spoilconcept då det är en ung och innovativ byrå som har bra koll på den medvetna målgruppen vi vänder oss till. Vi ser fram emot samarbetet som är unikt eftersom det är första gången Operakällaren anlitar en PR-byrå. Vi känner oss trygga med dem och att de väl förstår våra mål och vision, säger Abbe Ibrahim VD Operakällaren.

Sedan starten 2005 har Spoilconcept blivit PR-partner till väletablerade varumärken som Audi, Luxottica och Lagerlings Fastighetsmäkleri. Den 29 mars anordnade Kungliga Operan en maskeradbal i samband med helaftonsbaletten Gustav III där Spoilconcept stod för PR-konceptet och VIP-listan.

-Vi är verkligen stolta över att Operakällaren valda oss som sin PR-byrå då  den håller internationell klass och är en av de absolut bästa restauranger Sverige har att erbjuda. Spoilconcept har den fingertoppskänsla och kunskap som krävs för att närma oss kräsna såväl som medvetna målgrupper. Samarbetet mellan Spoilconcept och Operakällaren ser vi som mycket givande för båda parter säger Maria Millqvist J:son Berg, en av grundarna och delägare i Spoilconcept.

Operakällaren kan stoltsera med en stjärna och hela fem röda bestick i Guide Michelin och har därmed Sveriges högsta samlade betyg i prestigeguiden. Operakällaren är även medlem i "Les Grandes Tables du Monde/Traditions & Qualité" - en sammanslutning av världens förnämsta restauranger.

Spoilconcept affärsidé är att leverera högkvalitativa event och kreativa PR-strategier. Som namnet antyder vill byrån bjuda på mer än vad som förväntas, och grundarna lever efter devisen "to spoil is to care". Målgruppen Spoilconcept vänder sig till är en kräsen och medveten publik. Utöver gedigna PR- och journalistkontakter besitter Spoilconcept ett unikt nätverk av köpstarka opinionsbildare inom näringsliv, kultur och mode.

För mer information:

Maria Kans, pressansvarig

Spoilconcept

Epost: maria.kans@spoilconcept.se

Mer information om Operakällaren:

Operakällaren fick sitt namn redan 1787 när restaurangen låg i källaren under Gustav III:s operahus. Byggnaden är kulturminnesmärkt och inrymmer Matsalen, Verandan, Operabaren och Café Opera.

Mer information om Spoilconcept:

Spoilconcept är ett PR och eventföretag som startades i september 2005 av Maria Millqvist J:son Berg och Camilla Stern. Ägarna har sin bakgrund inom reklambranschen, marknadsföring och PR både i Sverige och utomlands, främst inom high-end produkter. Företaget vänder sig till en kräsen målgrupp och erbjuder tjänsterna kundevenemang, seminarier/föreläsningar, personalaktiviteter, invigningar, produktlanseringar, utställningar/mässor, evenemang på årsbasis, presskontakter, pressreleaser, artikelplacering och mediarelationer. Företaget har sedan starten expanderat och har i dag 5 anställda.