Airsonett

Operationsrum och uppdukningsrum som en ren zon - Airsonett berättar hur - på operationssjuksköterskornas höstkongress

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2011 10:47 CET

Den 1-2 december, 2011 håller SEORNA, den svenska intresseföreningen för operationssjuksköterskor sin årliga höstkongress i Stockholm. Det kommer att bli två dagar med intressanta föreläsningar, spännande seminarier, lärorika workshops varvade med medicinteknisk utställning. Airsonett kommer att delta både som utställare och med en workshop.

På Airsonetts workshop under torsdagen, kommer deltagarna att få veta hur man kan åstadkomma en ren zon med låga cfu nivåer i hela operationsrummet och i uppdukningsrummet.

”Det unika med vår ventilationsteknik TLA är att den inte bara ökar patientsäkerheten utan också ger en behaglig arbetsmiljö för operationspersonalen. TLA som betyder temperatur kontrollerat laminärt luftflöde är nämligen en teknik som bygger på undertemperad luft i den centrala operationszonen och en varmare yttre zon, detta ger ett mycket behagligt arbetsklimat i både operationsrum och i uppdukningsrum", säger Bengt Hjertberg, Försäljningsansvarig, Airsonett ORI*

För mer information, kontakta:
Peter Ekolind, CEO, Airsonett Operating Room Innovation AB

Tel: 46 (0) 431 402 539, e-mail peter.ekolind @ airsonett.com
www.airsonett.com

Airsonett Operating Room Innovation är ett forskningsbaserat medicintekniskt företag som leder utvecklingen och är aktiva inom forskning och produktutveckling för begränsning av luftburen infektionsspridning inom sjukvården.