Mobispine AB

Operatören TRE lanserar Mobispine på sin portal

Pressmeddelande   •   Aug 02, 2007 11:38 CEST

(Aktietorget: MOBS)

Stockholm, Sverige, 2 Augusti 2007 - Den Svenska operatören TRE har lanserat Mobispine's intelligenta browser för mobiltelefoner. Applikationen finns tillgänglig för gratis nedladdning från TRE's portal (mobil.tre.se). Samarbetet möjliggör för alla TRE's kunder att komma åt mer än 12 miljoner uppdaterade nyhetsartiklar från mer än 200,000 olika nyhetskällor från sina telefoner.

"Mobispine är väldigt stolta att fler och fler operatörer väljer att använda sig av Mobispine för distribution av nyheter och bloggar till användarna" säger Joakim Hilj, Marknadschef på Mobispine. "TRE strävar alltid efter att erbjuda de mest innovative mobiltjänsterna på svenska marknaden. TRE's kunder får nu via Mobispine tillgång till en lättanvänd och högkvalitativ mobiltjänst för konsumtion av nyheter och bloggar i mobilen. Det enda som krävs av kunderna för att komma igång och "murfa" (mobilsurfa) är en telefon med Internetanslutning som kan köra Java program.

Mobispine är en lättanvänd, gratis applikation som förenklar för människor att läsa nyheter och bloggar från mobilen. Den intelligenta mobila applikationen är extremt snål i dataåtgång och därmed billig för användarna och den innehåller också en unik sökmöjlighet för att kunna finna passande nyhetsinnehåll snabbt och enkelt.

Att ännu en operator som TRE har valt att koppla upp sig mot Mobispine är ytterligare ett bevis att operatörer är mer och mer intresserade av att erbjuda sina användare bästa möjliga verktyg för mobil konsumtion" säger Dusyant Patel, VD på Mobispine.

Om Mobispine AB
Mobispine AB utvecklar en intelligent mobil browser som ger människor möjligheten att enklare och billigare konsumera innehåll via mobiltelefonen. Tjänsten är gratis att ladda ned och gratis att använda för privatpersoner och har aktiva användare från hela världen. Bolaget är listat på Aktietorget (www.aktietorget.se).
För mer information om bolaget samt för nedladdning av mobispine gå till, www.mobispine.com

För mer information:
- Duysant Patel (VD) +46 763 414 212, e-mail: dusyant.patel ATmobispine.com
- Joakim Hilj (Marknadschef) +46 735 324 039, e-mail: joakim.hilj AT mobispine.com