Optapad Nordic AB

Optapad - en ny ergonomisk mus

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2016 15:22 CEST

I dagarna lanseras Optapad®, en ny ergonomisk mus med modern, unik och ergonomisk design samt funktioner som möter användarnas krav på dagens arbetsplatser.

Den ergonomiska utformningen skapar en centrerad arbetsställning framför tangentbord och dator. Det förebygger och avhjälper spänningar, smärta och värk i axlar, nacke och skuldror.

Den optiska multisensing-tekniken zForce® som används i Optapad, är ut- vecklad av Neonode. Den möjliggör dels en oslagbart hög precision och snabbhet när du rör muspekaren, dels rörelser som känns igen från smart- phones och surfplattor – t.ex. tap, scroll, swipe, pinch och zoom.

”Vi har valt att arbeta med Neonode och deras multisensing-teknik som kommer att revolutionera framtidens tekniska produkter” säger Lars-Göran Andersson. Han står bakom Optapad Nordic AB – företaget som handhar distri- butionen av Optapad, på global basis. Optapad nns att köpa genom åter- försäljare av ergonomiska produkter.

För mer information kontakta Optapad på 08-730 03 30 eller www.optapad.com.

Optapad ägs och utvecklas av PT Phototechnics, som har sitt säte i Schweiz. Optapad Nordic AB svarar för distributionen på global basis. Med 25 år i branschen som agent åt Mousetrapper har Lars-Göran Andersson valt att ta fram ett eget ergonomiskt styrdon. Utveckling och produktion sker i Sverige.

Optapad Nordic AB, Finlandsgatan 52, 16474 Kista