Optegra AB (publ)

Optegra AB (publ) har utsett Greg Tsakiris till ny VD

Pressmeddelande   •   Nov 13, 2006 09:19 CET

Styrelsen har idag utsett Greg Tsakiris till ny verkställande direktör i Optegra. Greg Tsakiris har lång tidigare erfarenhet från managementkonsulting, olika ledande befattningar samt av att äga och driva egna företag. Tidigare VD, Alex Molvin har tillträtt som VD i Termo Holding AB (publ) som är ett dotterbolag till Optegra. Termo Holding kommer att särnoteras på First North den 14 november 2006.

Greg Tsakiris är idag VD för Pilum AB, ett snabbväxande dotterbolag till Optegra inom energisektorn. Optegra kommer att efter årsskiftet ändra firmanamn till Pilum och bli en renodlad energikoncern inom kraft-, fjärrvärme- samt vattenreningsbranschen. Greg Tsakiris grundade Optegra 1998 och har varit arbetande styrelseledamot sedan 2004.

- Optegra har under det senaste halvåret genomfört en framgångsrik renodling och refinansiering av koncernen. Särnoteringen av Termo Holding stärker koncernens soliditet avsevärt och ger oss rätt finansiell struktur för att kunna realisera Pilums tillväxtplaner under 2007, säger Greg Tsakiris, VD Optegra.

Optegra särnoterar Termo Holding på First North den 14 november 2006 genom ett riktat erbjudande till Optegras aktieägare. Handel med inköpsrätter kommer att ske på First North under perioden 13 november till 23 november och teckningstiden sker under perioden 13 november till 28 november.

Greg Tsakiris, VD Optegra
greg@optegra.se