Optegra AB (publ)

Optegra AB (publ): Termo Holding noteras idag på First North

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2006 09:24 CET

Termo Holding AB (publ) noteras idag på marknadsplatsen First North. Aktierna i Termo Holding handlas med kortnamnet TERM och ISIN-kod SE0001859984. En börspost omfattar 1 000 aktier. Mangold Fondkommission har åtagit sig att agera Certified Advisor samt likviditetsfrämjande aktör för Termo Holding. Syftet är att främja en god likviditet i aktien samt minska skillnaden mellan köp- och säljkursen i den löpande handeln. Aktier i Termo Holding kommer att bli tillgängliga för aktieägare allteftersom inköpsrätterna i Termo Holding utnyttjas under teckningsperioden 13 november till 28 november.

Termo Holding har träffat avtal med Mangold Fondkommission om upptagande av Termo Holding aktier för handel på First North. För övervakningen av bolag på First North ansvarar en Certified Advisor som måste vara medlem hos Stockholmsbörsen. Mangold Fondkommission är medlem hos Stockholmsbörsen och har åtagit sig att agera Certified Advisor för Termo Holding. Certified Advisorn ansvarar bland annat för att övervaka att bolag uppfyller First Norths informationskrav.

Optegra har särnoterat Termo Holding på First North genom ett riktat erbjudande till Optegras aktieägare. Handel med inköpsrätter sker på First North under perioden 13 november till
23 november och teckningstiden sker under perioden 13 november till 28 november. Termo Holding AB (publ) är en förkortning av firmanamnet Termoregulator Holding AB (publ).

Greg Tsakiris, VD Optegra
greg@optegra.se