Guava Sverige

Optimera er hemsida- öka er synlighet och försäljning på internet

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 12:01 CEST

Den 21 september genomför Daniel Ford, Technology Director på Guava, ett kostnadsfritt webbinarium inom ämnet sökmotoroptimering.  Hur ligger ert företags hemsida till på sökmotorerna idag? Vill ni försäkra er om att Google hittar era sidor och ger dessa bra placeringar i resultatlistan? På detta online seminarium får ni tips och råd för hur ni kan arbeta med er webbplats ur ett sökmotorvänligt perspektiv för att öka er synlighet på sökmotorerna, och framförallt Google och därmed skapa fler kontakt- och säljmöjligheter.

På detta online seminarium kommer Guava bland annat diskutera begreppet sökord och vad man ska tänka på i det avseendet. Man kommer även belysa utgående/ingående länkar, title och meta-information samt rubriksättning, duplicerat innehåll och indexerade sidor.

Webbinariet är helt kostnadsfritt och äger rum 21 september kl.10.00 på Internet. Webbinariet pågår ca 20 minuter och avslutas med en frågestund.

Anmäl er till detta kostnadsfria webbinarium här >

Guava är en internationell internetmarknadsföringsbyrå som levererar helhetslösningar inom digital marknadsföring. Guava har lång erfarenhet och stor expertis inom sökmotoroptimering, marknadsföring i sociala medier, sponsrade länkar samt effektmätning och uppföljning på investeringar med hjälp av verktyg som Google Analytics. Guava Sweden AB är ett av fyra företag i Sverige som är certifierade inom Google Analytics.

Samarbetet med Netbooster gör Guava till ett av de största företagen inom branschen, med totalt 450 anställda på Nordisk, Europeisk och Internationell nivå. Exempel på kunder är Toyota , SCA, Black & Decker, Jysk, Nokia, E-on, Nestlé och American Express.