Communica Datadistribution AB

Option levererar nu den prisbelönta 3G USB-adaptern!

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2008 10:14 CEST

Option kan nu leverera iCON 401 som nyligen fick "Red dot design award" för kombinationen av design och prestanda. ICON 401 är en 3G/HSUPA USB-adapter för 7,2/2Mbit/s som är uppgraderingsbar till 5,76Mbit/s uplink. Dessutom har den en inbyggd Micro SD-kortläsare.

iCON 401 är liten i formatet och väger endast 40 gram. USB-adaptern kan anslutas direkt till datorn eller via medföljande USB-kabel.Den har en inbyggd Micro SD-kortläsare som stödjer upp till 8 GB minneskort. Option GlobeSurfer iCON 401 är anpassad för de europeiska 3G/UMTS banden och för alla fyra internationella GSM/GPRS/EDGE-banden.

USB-adaptern har alla Windows-drivrutiner installerade på ett flashminne i kortet. Detta gör att ingen installations-CD behövs.
Denna adapter är helt operatörsoberoende och kan enkelt flyttas mellan olika 3G-operatörer/abonnemang. Ingen risk för att bli sittande med "fel" hårdvara om företaget byter operatör.

"Red dot design award" ges ut av Red dot organisationens jury av designers och designexperter från hela världen. "Red dot design award" rankas som ett av de största och mest ryktbara designpriset i världen.