ORAB Gruppen AB

ORAB-gruppen söker avdelningschef för västra Sverige

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2011 21:25 CET

ORAB-gruppen är en sammanslutning av företag som i första hand arbetar med industriella mek- och rörinstallationer. Vi finns idag i Gävle, Karlstad, Nossebro, Nyköping, Skellefteå och Österbymo. ORAB-gruppen har för närvarande en årsomsättning om 200 Mkr och 170 anställda.

Tack vare fortsatt förtroende hos våra kunder behöver vi nyrekrytera. Vill du vara med och forma vår framtid? Har du kunskap och erfarenhet inom nedanstående område och vill växa med en framåtsträvande och positiv företagsgrupp, är du välkommen till oss.

Avdelningschef västra Sverige
Befattningen innebär att du kommer att ansvara för vår entreprenadverksamhet i västra Sverige inom sektorn rör- och mekaniska installationsprojekt. För att lyckas i detta arbete är utbildning och erfarenhet från industriella rörinstallationer en nödvändighet. Som person är du kundorienterad, besitter mycket god förmåga att leda och engagera medarbetare och är resultat- och målinriktad. Som resultatansvarig för verksamheten får du en viktig roll i ledningsgruppen vid vårt företag i västra Sverige och i det utvecklingsarbete som pågår där. Din placeringsort blir Nossebro.

Vill du veta mer kontakta Thomas Larsson eller Fredrik Mikaelsson på telefon 0512-51018. Välkommen med din ansökan med meritförteckning till: Thomas Larsson, ORAB i Sydväst AB, Malma, Bredöl 112, 465 91 Nossebro eller till thomas.larsson@orab-ab.se.

ORAB-gruppen utför rörinstallationer och maskinmontage för industrin, kommunala bolag, landsting och förvaltningar. Dessutom tillverkas det inom gruppen en rad olika rör-, plåt- och balkkonstruktioner i egna verkstäder för alla typer av industrier.

Verkstäder disponeras av ORAB i Sydost AB, ORAB i Sydväst AB och ORAB i Skellefteå AB dessa är utrustade med de maskiner och hjälpmedel som krävs för att utföra olika typer av metallbearbetning.

ORAB-gruppen disponerar maskiner och hjälpmedel för att utrusta en arbetsstyrka om cirka 300 man.

Samtliga större arbetsplatser är IT-anpassade och anslutna till gruppens centrala server.

Inom gruppen finns en stor samlad erfarenhet av projektledning av installationer och montage i samtliga entreprenadformer.