Olof Palmes Internationella Center

Orback och Griehsel om kvinnor i väpnade konflikter

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2010 09:42 CET

Jens Orback och Marika Griehsel samtalar den 4 november om kvinnors utsatthet i väpnade konflikter och vad som görs för att förbättra situationen. Varmt välkommen att delta i samtalet och mötet.

Marika Griehsel är producent och mångårig Afrika-korrespondent för SVT. Marika jobbar för närvarande med en dokumentär för SVT om Margot Wallströms FN-uppdrag. Hon kommer också att filma på mötet.

Jens Orback är generalsekreterare för Olof Palmes Internationella Center och före detta jämställdhetsminister. Jens kommer också att tala utifrån sin bok "Medan segern firades" som lyfter fram hans mors, Katja Orbacks, öde under slutet av andra världskriget. Hon kommer också att delta på mötet.

Tid: Torsdag den 4 november, kl. 18.00
Plats: Själagårdsgatan 13 i Gamla Stan, Stockholm
Arrangörer: Gamla stans socialdemokratiska förening och Palmecentret
Fri entré