Electrokit Sweden AB

Orbit BoosterPack för TI Stellaris LaunchPad

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2013 09:51 CEST

Digilent har presenterat Orbit BoosterPack, ett tilläggskort för Texas Instruments Stellaris® LaunchPad, som utökar I/O-möjligheterna på LaunchPad. Dessutom ges tillgång till Digilent’s Pmod-kontakter.

Orbit BoosterPack innehåller bl.a en 128x32px OLED display, en analog potentiometer, en 3-axels accelerometer, 256kbit I2C EEPROM och en I2C temperatursensor. Via de två Pmod-anslutningarna kan en mängd olika Digilent Pmod-moduler anslutas.

Stellaris LM4F120 LaunchPad utvärderingskort från Texas Instruments är en billig utvärderingsplattform för TI:s ARM-Cortex M4F-baserade mikrokontrollers. Utformningen av Stellaris LaunchPad accentuerar användningen av LM4F150H5QR microcontroller med en USB 2.0 enhet och vilolägesmodul. Kombinationen av TI LaunchPad och OrbitBooster låter användarna lära sig att programmera ARM-processorn och samtidigt visualisera sitt resultat till en låg kostnad.

Orbit BoosterPack säljs i Sverige av Electrokit, www.electrokit.com, och kostar 239:- exkl moms.

Bild: http://www.digilentinc.com/Data/Products/ORBIT-BOOSTER/OrbitBooster-obl-600.png

Om Digilent:

Digilent är en ledande tillverkare av högteknologiska elektronikprodukter för utbildare, utvecklare och industri. Över 1000 universitet i över 70 länder använder Digilents produkter och tjänster. Digilent utvecklar och tillverkar produkter i samarbete med ledande halvledartillverkare som Analog Devices, Cypress Semiconductor, National Instruments och Xilinx.

Om Electrokit:

Electrokit startades 2004, och distribuerar komponenter, byggsatser, moduler, mätinstrument, utvecklingsverktyg och tillbehör för utbildning, utveckling och småskalig produktion i Sverige. Electrokit är baserat i Malmö och har idag sex medarbetare.