ORC Software AB

Orc Software är först ut med en lösning för alla tre av BOX handelskategorier

Pressmeddelande   •  Aug 18, 2003 13:52 CEST

Orc Software är den första teknologileverantören att bli certifierad för alla tre av Boston Options Exchanges (BOX) handelskategorier: BOX Market Maker, Proprietary Trading och Agency Execution. Detta kommer att göra det möjligt för Orc Softwares kunder att koppla sig till BOX och därmed till fullo realisera sin marknads- och intäktspotential.

BOX handelsplattform utgörs av Atos Euronext-teknologin. Samma teknologi används av Montrealbörsen, för vilken Orc Software var huvudansvarig leverantör av teknologi för market makers och traders.

"Orc Software har visat hög kompetens och en god förmåga när det gäller att utveckla ett stabilt system för den kanadensiska termins- och optionsmarknaden. Orc Software erbjuder en väl beprövad lösning för aktörer som väljer att koppla sig till BOX", säger Rosanna Teti, chef Information Technology, Montreal Exchange.

"Vi anser att BOX med sin unika marknadsmodell kommer att vara mycket attraktivt för handelsaktörer världen över. Orc Software kan nu erbjuda sina 169 driftsenheter samt nya kunder marknadens bästa verktyg för att handla på denna marknad", säger Per Andersson, försäljningschef, Orc Software.

BOX avvaktar godkännande av Securities and Exchange Commission.

För ytterligare information kontakta:
Jesper Alfredson, chef Orc Software USA,
tel: +1 646 435 2226

Per Andersson, försäljningschef,
tel: +46 8 407 38 38

Anders Fogel, kommunikationschef,
tel: +46 8 407 38 78

www.orcsoftware.com

Orc Software utvecklar och marknadsför standardiserade och nyckelfärdiga mjukvarusystem för prissättning, handel och riskhantering i realtid på internationella finans-, råvaru- och energimarknader. Bolaget är en ledande internationell aktör med kunder i 19 länder. Orc Software-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista.