ORC Software AB

Orc Software etablerar samarbete med CAI Cheuvreux för direkt marknadsaccess

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2004 16:33 CEST

Orc Software, en ledande leverantör av teknologi för avancerade market makers, professionella handlare och mäklare, annonserade idag att CAI Cheuvreux, aktiemäkleriverksamheten inom Crédit Agricole, är ny partner till Orc ExNets nätverk. Orc Softwares kunder kan nu utan medlemskap handla på marknader som omfattas av CAI Cheuvreux DMA-nätverk (Direct Market Access).

"Avtalet kommer att utöka distributionen av våra globala produkter för elektronisk access. För våra kunder innebär det också en större flexibilitet eftersom de nu genom Orc Softwares handelssystem och nätverk får ett ännu bredare urval", menar Jerry Lees, chef för affärsområdet Execution Services vid CAI Cheuvreux.

"Mot bakgrund av våra kunders efterfrågan är vi mycket nöjda över att kunna erbjuda access till de utmärkta nätverkstjänster som CAI Cheuvreux erbjuder. Vi kan nu konstatera att vårt handelsnätverk Orc ExNet stärks ytterligare i och med detta avtal," säger Nils Nilsson, VD för Orc Software.

Mediakontakter
Anders Fogel, Kommunikationschef, Orc Software tel: +44 20 7942 0950 eller e-post:
anders.fogel@orcsoftware.com

Jerry Lees, Chef Execution Services, CAI Cheuvreux tel: +44 207 621 5281

Om CAI Cheuvreux - www.caic-executionservices.com
Agricole Indosuez Cheuvreux är Crédit Agricole Indosuez aktiemäkleriverksamhet. Crédit Agricole Indosuez är i sin tur investment banking-verksamheten inom Crédit Agricole och dessutom koncernens finansiella flaggskepp. Crédit Agricole har kreditbetyget AA, och Execution Services har lokala kontor i fem länder.

Om Orc Software - www.orcsoftware.com
Orc Software erbjuder teknologi för avancerade market makers, professionella handlare och mäklare. Orc-teknologin används i 19 länder och erbjuder marknadsaccess till 80 börser. Bolaget är noterat på Stockholmsbörsen och har verksamhet i Chicago, Frankfurt, Hongkong, London, Milano, Moskva, New York, Stockholm, St Petersburg, Sydney, Tokyo, Toronto, Wien och Zürich. Under 2003 uppgick företagets omsättning till 249 miljoner kronor och rörelseresultatet uppgick till 74 miljoner kronor.