ORC Software AB

Orc Software ingår samarbete inom marknadsföring, försäljning och teknologi med AtomPro

Pressmeddelande   •   Jul 21, 2004 09:03 CEST

Orc Software, en ledande leverantör av teknologi för avancerad market making, professionell handel och mäkleri, har etablerat ett samarbete inom marknadsföring, försäljning och teknologi med AtomPro BV, en ledande leverantör av avancerade matematiska handelssystem och programvara för holländska marknadsaktörer.

"Samarbetet med AtomPro stärker Orc Softwares position inom Euronextområdet och samtidigt kommer AtomPros samtliga kunder att kunna nå mer än 80 marknader via våra marknadskopplingar. Orc Software och AtomPro kommer tillsammans att representera en väldigt stark kunskapsbas, vilket ytterligare kommer att förstärka vårt kunnande inom avancerad handel och särskilt den matematiska kunskap som behövs för att bedriva handel på elektroniska marknader", säger Nils Nilsson, VD på Orc Software.

"Samarbetet med Orc Software gör det möjligt för AtomPro att fortsätta fokusera på utvecklingen av handelssystem och på ny matematisk kunskap för handel. Orc Softwares många marknadskopplingar gör det möjligt för oss att bredda vårt erbjudande och agera globalt. Genom att kombinera de båda företagens spjutspetskompetens kan vi bättre hjälpa våra gemensamma kunder med högkvalitativa handelslösningar och utnyttjar dessutom de båda företagens kompetens optimalt. Samarbetet med Orc Software ger även våra kunder möjlighet att använda Orc ExNet, som erbjuder en direkt access till börser utan att kunden behöver vara medlem", säger Ralph van Put, styrelseordförande i AtomPro.

För mer information:
Orc Software
Anders Fogel, Kommunikationschef, +44 7786 916 235

AtomPro
Nico van den Hijligenberg, CEO, +31 20 5 510 500

Om Orc Software
Orc Software erbjuder teknologi för avancerade market makers, professionella handlare och mäklare. Orc-teknologin används i 20 länder och erbjuder marknadsaccess till mer än 80 börser. Bolaget är noterat på Stockholmsbörsen och har verksamhet i Chicago, Frankfurt, Hongkong, London, Milano, Moskva, New York, Stockholm, St Petersburg, Sydney, Tokyo, Toronto, Wien och Zürich. Under 2003 uppgick företagets omsättning till 249 miljoner kronor och rörelseresultatet uppgick till 74 miljoner kronor. www.orcsoftware.com

Om AtomPro
AtomPro utvecklar affärsstödjande system för professionella handlare genom att kombinera matematisk kompetens med affärskunskap och marknadserfarenhet. En nära kontakt med den diversifierade kundbasen, bestående av market makers och riskhanterare inom clearingfirmor, och kunskap om aktie- och derivatmarknader ligger till grund för AtomPros produktlinje som består av handels- och riskhanteringssystem med marknadskopplingar till de större europeiska marknaderna liksom finansiella databaser. www.atompro.com