ORC Software AB

Orc Software samarbetar med AOT Stockbroking och möjliggör direkt marknadsaccess till Australian Stock Exchange

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2004 17:15 CEST

Orc Software, en ledande leverantör av teknologi för avancerad market making, professionell handel och mäkleri, offentliggör idag att AOT Stockbroking kommer att erbjuda sina kunder anonym marknadsaccess till den australiensiska börsen (ASX) via Orc Softwares globala nätverk, Orc ExNet.

”AOT har alltid haft en stark roll inom området för direktmarknadsaccess till den australiensiska aktiemarknaden och samarbetet med en ledande mjukvaruleverantör som Orc Software förstärker denna position. Accessmöjligheten till ASX via Orc-systemet kommer att höja effektiviteten och sänka kostnaderna för både inhemska och internationella aktörer. Detta kommer förstärka den australiensiska börsens position som en intressant marknadsplats”, säger Angus Dobbie, chef för Institutional sales AOT.

”Genom vårt samarbete med AOT kan vi nu erbjuda både våra lokala och internationella kunder snabb och anonym exekvering på ASX genom vårt samarbete med AOT. AOTs tjänst gör det möjligt för Orc Softwares kunder att utöka aktuell verksamhet på ett kostnadseffektivt sätt utan att behöva investera i börsmedlemskap eller ny teknologi”, säger Greg Chambers, chef Orc Software Australien.

För mer information:
Orc Software:
Anders Fogel, Kommunkationschef, Tel: +44 20 7942 0950
Greg Chambers, Chef Orc Software Australien Tel: +61 2 9240 2405

AOT Stockbroking:
Angus Dobbie, Chef, Institutional sales, Tel: +61 2 8224 0601

Om Orc Software
Orc Software erbjuder teknologi för avancerade market makers, professionella handlare och mäklare. Orc-teknologin används i 20 länder och erbjuder marknadsaccess till mer än 80 börser. Bolaget är noterat på Stockholmsbörsen och har verksamhet i Chicago, Frankfurt, Hongkong, London, Milano, Moskva, New York, Stockholm, St Petersburg, Sydney, Tokyo, Toronto, Wien och Zürich. Under 2003 uppgick företagets omsättning till 249 miljoner kronor och rörelseresultatet uppgick till 74 miljoner kronor. www.orcsoftware.com

Om AOT Stockbroking
AOT har en ledande position på den australiensiska marknaden inom direktmarknadsaccess (DMA) till ASX. AOT erbjuder tjänsten till ett stort antal inhemska och internationella kunder som önskar tillförlitlig, snabb och prisvärd exekvering. AOTs omsättning uppgår till cirka AUD 2,3 miljarder per månad. Största delen av omsättningsvolymen utgörs av handel via AOTs elektroniska DMA-tjänster.