Free2move Holding

ORDER PÅ MODULER FRÅN DIGI-KEY INC.

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2007 15:31 CEST

(NGM: F2M MTF)

Efter undertecknandet av ett globalt distributionsavtal har nu Digi-Key lagt en initial lagerorder på Free2moves Bluetoothmoduler. Ordervärdet är 847 Kkr.

Free2move är en ledande tillverkare av trådlös teknik till industrin. Bolaget har målsättningen att förkorta marknadsintroduktion av kundernas produkter genom att tillhandahålla moduler som innehåller all den teknologi som kunden kräver. Digi-Key kommer att lagerföra dessa moduler och vara en viktig försäljningskanal i första hand i USA men även globalt. I tillägg till dessa moduler för integration i slutprodukter omfattar samarbetet utvecklingskit och bolagets framgångsrika seriekabelersättare.

"Free2moves innovativa produkter kommer med säkerhet appellera till Digi-Key kunder" säger Mark Larson COO Digi-Key.

"Det är glädjande att vår distribution i Nordamerika nu tar fart. Denna order ser vi som början på en spännande utveckling. " säger Per-Arne Wiberg VD Free2move.

För mer information om Digi-Key se: www.digi-key.com

Fakta

Free2move arbetar med en rad moderna tekniker inom trådlös kortdistanskommunikation; Bluetooth, WLAN, produkter för audioaccess och RFID. Standardprodukter inom Bluetooth produceras och säljs i stora volymer. Audioaccessprodukter är i ett skede av snabbt ökande volymer. Standardprodukterna kan kundanpassas, är flexibla och skapar många applikationsmöjligheter.

Bolaget grundades år 2000 och har i dag 8 anställda. Bolagets halvårsrapport offentliggörs
2007-08-29

Mer information finns på www.free2move.se

För ytterligare information kontakta:
Per-Arne Wiberg.
VD Free2move Holding AB