Biosensor

Order till Biosensor för sprängämnesdetektering i Tyskland

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2007 09:23 CEST

(Aktietorget: BIAP A)

En stor tysk koncern (som valt att förbli anonym) har idag beställt ett BIOSENS® system för sprängämnesdetektering av Biosensor. Bolaget har sin verksamhet över hela världen och väljer Biosensors system för att ytterligare förbättra sin kapacitet att skydda sig mot olika terrorhot. Denna order är ännu en bekräftelse på BIOSENS® systemets tillförlitlighet och ses som ett genombrott på den tyska marknaden.

För vidare information, var vänlig kontakta:

Bengt Hagander
VD, Biosensor Applications Sweden AB (publ)
bengt.hagander@biosensor.se

Biosensor är ett svenskt företag, beläget i Solna. Bolaget är noterat på AktieTorget. Företaget har utvecklat en unik teknologi för detektering av spårämnen, baserad på bioteknologiska sensorer. Denna teknologi detekterar simultant både sprängämnen och narkotika i mycket små mängder. Teknologin utmärker sig genom sin säkra detekteringsförmåga i kombination med den låga graden av falsklarm utanför labbmiljöer. Biosensors kunder kommer från polisväsende, säkerhetsföretag, tull, militär, kriminalvård och beroendevård över hela världen.