Sportamore

Orderingången ökade 133% under Cyber Monday

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 10:45 CET

Sportbutiken Sportamore.se ökade sin orderingång med 133% under årets Cyber Monday jämfört med en genomsnittlig måndag under november månad i år. ”Måndagen efter lön brukar sticka ut som en bra handelsdag men detta är något helt exceptionellt” säger Joakim Friedman, Marknadschef på Sportamore.se.

Fenomenet Cyber Monday, e-handelns motsvarighet till Black Friday har kommit till Sverige. Sportamore.se har för andra året i rad sett tydliga indikationer på att även svenska kunder har anammat den shoppingdag som i USA brukar vara årets största handelsdag på nätet.

”Vi såg tecken på ett ökat intresse redan i fjol och vi har all anledning att tro att detta fenomen kommer fortsätta att växa”, säger Friedman och fortsätter, ”Årets förutsättningar var dåliga på grund av det varma vädret samt omfattande strömavbrott som berörde vår tredje största lokalmarknad i Sverige, och trots detta ser vi dramatisk ökning i såväl trafik som handel denna dag”.

Sportamore.se säljer sport och mode på nätet. Sportamore har på 18 månader byggt upp en verksamhet bestående av 400 varumärken, 9.000 produkter, 30 anställda och över 150.000 kunder. Sportamore.se säljer skor, kläder och sportutrustning från välkända varumärken som exempelvis NikeConverseAdidasPeak PerformancePuma.

Sportamore.se erbjuder fri frakt och fri retur på alla köp, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti. Bolaget grundades 2009 av Johan Ryding, Joakim Friedman och Jan Friedman.