Aggressive Development AB

Ordfront magasin börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 07:19 CET

Ordfront Magasin Aktiebolag och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Ordfront magasin till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

Ordfront magasin är Sveriges största oberoende magasin för samhällsdebatt och kultur. Den provocerande gnällpellen som har rätt. Här läste du först och mest utförligt om klimatförändringarna, finanskrisen, peak oil, de apatiska flyktingbarnen, land grabbing, privatiseringsförödelsen av välfärden och förföljelserna av EU:s romer.

"Vi är mycket glada att Ordfront magasin vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/ordfront-magasin

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.