Fondmarknaden.se

Ordlekar lanserar ny interaktiv tjänst för Sveriges fondsparare

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2008 15:11 CEST

Det ska självklart vara lönsamt men också enkelt och till och med roligt att spara i fonder, oavsett om man är fondproffs eller småsparare. Det är utgångspunkten för den nya plattform och fondhandelsplats som Fondmarknaden.se nu lanserar med devisen "på din sida". Ordlekar där "fondoro" blir "fondro" och "fondras" blir "fondrace" ska visa att det är viktigare än någonsin att få individuellt anpassad fondrådgivning för att fondsparandet ska bli lönsamt på lång sikt.

Kommunikationsplattformen, kampanjbudskapen och reklamen har utarbetats tillsammans med kommunikationsbyrån S&B. Den interaktiva hemsidan har utvecklats, av webbyrån Winston samt teknikplattformen av MFEX och Felicia Finans, allt med höga krav på användbarhet och personligt tilltal.

Vi vill vara på spararnas sida genom att erbjuda Internets bästa handelsplats för alla som fritt vill kunna välja fonder och få objektiva råd och tips som utgår från deras sparsituation, säger Christian Litezings, vd på Fondmarknaden.se. Vårt mål har också varit att göra en tydlig, lättförståelig hemsida som är rolig att använda för såväl nybörjaren som experten på fonder.

Reklamen för den nya tjänsten syns i tunnelbanan, TV4 samt i tidningsannonser från den 15 september. I kampanjen ställs motsatser som "Fondskrutt" mot "Fondskutt" mot varandra för att spegla skillnaden mellan att inte ha tillräckliga kunskaper för att välja fonder mot att få kvalificerad rådgivning kring sina olika fondval.

Med det koncept vi använder för all kommunikation visar vi på ett kreativt sätt två olika sidor av fondsparandet. Strategin är att, genom ordlekar, visa på att Fondmarknaden.se är en oberoende och folklig rådgivare som ställer sig på kundens sida. Budskapen genomsyrar såväl den nya grafiska profilen som olika kampanjer som vi utarbetat inför lanseringen, säger Malin Forsberg, projektledare på kommunikationsbyrån S&B.

Första omfattande webbrådgivningen för Sveriges fondsparare
En av de viktigaste nyheterna på den nya hemsidan är den omfattande satsningen på rådgivning som innefattar såväl personlig rådgivning som en helt ny produkt för webbaserad rådgivning. Den webbaserade rådgivningstjänsten är Sveriges första i sitt slag och utgår från varje fondsparares unika sparsituation och sparhorisont.

Ytterligare information om tjänster som Fondmarknaden.se erbjuder finns på: www.fondmarknaden.se

För mer information kontakta:
Christian Litezings, vd, Fondmarknaden.se
E-post: christian.litezings@fondmarknaden.se

På vår sida får kunderna råd att vara oberoende.
Vi på Fondmarknaden.se tycker det är dags för Sveriges fondsparare att välja sida. Vi anser att det ska vara enkelt och lönsamt med fonder. Vi tycker också att våra kunder ska kunna välja fritt bland alla fonder, utan påverkan av bankers eller andras särintressen, men med personlig och kvalificerad hjälp från våra rådgivare. Fondmarknaden.se ingår i MFEX-koncernen och grundades redan 1999. Vi är Sveriges enda oberoende rådgivande fondförmedlare på internet, med ca 1200 fonder för fond- och pensionssparande och vi erbjuder dessutom PPM-förvaltning. Våra tjänster består av såväl handel och rådgivning som förvaltning. Fondmarknaden.se står under Finansinspektionens tillsyn och samtliga av våra rådgivare är licensierade av Swedsec.

Adress: Brahegatan 20, 114 37 Stockholm Tel: 08-545 186 00 Fax: 08-545 186 01
E-post: info@fondmarknaden.se Webb: www.fondmarknaden.se