OS Technology Nordic

Oregon Scientific i.relax: Aroma-, ljus- och ljudterapi för både hem och spa

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2011 09:51 CET

Oregon Scientific lanserar nu i.relax – en aromaspridare som fyller rummet med olika typer av välgörande väldoft. Den kan också ljussätta rummet i den färg som för tillfället passar humöret och spela upp harmoniska ljud. En fjärrkontroll och inbyggd timer förvandlar dessutom i-relax snabbt till en varsamt väckande klocka.

Aromaterapi bygger på dofter från olika eteriska oljor, dofterna som positivt kan påverka vår sinnesstämning. Den nya aromaspridaren i.relax från Oregon Scientific använder ultraljudsteknik för att sprida en väldoft i rummet. En behållare fylls med vatten och några droppar aromolja, vilket räcker för många timmars drift. Flera olika dofter finns att välja mellan som exempelvis citrus och lavendel.

Doftfunktionen kompletteras med en ljusterapifunktion, där aromaspridaren också kan ge rummet olika färgtoner, t ex ett lugnande grönt skimmer, en energistimulerande friskt blå nyans eller någon annan av sex färger. Dessutom kan den spela upp olika fridfulla ljud, såsom fågelkvitter eller porlande vattendrag.

En diskret men ändå lättläst digital LCD-klocka visar tiden och kan ställas in för auto­matisk avstängning efter en viss tid eller som varsam väckarklocka.

i.relax är avsedd både för hemmabruk och för miljöer som spa, massagesalonger och andra ställen där man vill sprida välbefinnande med doft, ljus och ljud.

Att mjukt vakna upp med fågelkvitter till en lavendeldoftande morgon i ett rum ljussatt i en färgnyans som passar morgonhumöret låter väl som en bra början på en dag?

-o-O-o-

Konsumentpris, inkl moms: ca 1 000 kronor
Säljstart i Sverige: November 2011
Säljs via urfackhandeln.

Tekniska fakta i.relax W903

• Aromaterapifunktion med avancerad ultraljudsteknik sprider doften
  • Ljusterapifunktion med sex olika färger för olika humör
  • Ljudterapifunktion med fyra autentiska naturljud
  • Automatisk avstängning vid låg vattennivå
  • Digital klocka med väckningsfunktion och automatisk avstängning
  • Dockningsbar infraröd fjärrkontroll

Se också: www.youtube.com/watch?v=TxuMhIqxSuY

Mer information om Oregon Scientifics produkter samt bilder finns på:
www.mynewsdesk.com/se/pressroom/ostech

För ytterligare information kontakta:
Stefan Carlsson, nordisk försäljningschef på Oregon Scientific,
Tel: 0340-62 62 00. stefan@ostechnology.se

Susanne Thulin, presskontakt, Norsholmen AB
Tel 0705-708 708. susanne.thulin@norsholmen.se

Om Oregon Scientific:

Grundat i USA 1989 och med en snabb tillväxt i Europa är Oregon Scientific idag både upp­finnare och marknadsledande för Smarta Klockor och Väderstationer till hemmet. Dessa två huvudsakliga expertisområden har blivit centrum av Oregon Scientific’s grundkompetens, som inkluderar design, teknologi och innovation av världsledande produkter. Förutom den världs­vinnande Time-and-Weather-kollektionen har Oregon Scientific framgångsrikt utvecklat ytterligare fyra kollektioner, som även de har inriktats på "lifestyle enhancement”. De fyra kollektionerna är Sports-and-Fitness, Telecommunications, Digital Media och Electronic Learning.

Mer info finns på www.oregonscientific.se/