TeleComputing Sweden AB

Organisationsförändring i Sverige

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2006 15:28 CEST

TeleComputing hade under det senaste året en kraftig tillväxt både i Sverige och i Norge. I Sverige ökade omsättningen inklusive förvärv med 47,1 % (i lokal valuta) och den organiska tillväxten var 19,5 % samtidigt som antalet medarbetare ökade från 100 till 140. Tillväxten har bidragit till att företaget nu går in i en mer industriell fas. I och med detta har Marcus Lindstedt, VD för TeleComputing i Sverige, meddelat att han väljer att lämna sin tjänst. Till ny t.f. VD har Martin Severinsson utnämnts. Severinsson är marknadsdirektör i koncernen.

- TeleComputing har blivit ett större företag som nu går över i en mer industriell fas. Marcus Lindstedt har som entreprenör varit en viktig bidragsgivare till denna tillväxt. Samtidigt är det naturligt att det sker förändringar i den fas vi nu går in i. Martin Severinsson har utnämnts till tillförordnad vd för TeleComputing i Sverige och arbetet med att rekrytera en ny VD har startat. Vi har mycket offensiva mål och siktar på att bli den ledande aktören inom outsourcing av IT-drift till mindre och medelstora företag i Norden , säger André Lövestam, koncernchef på TeleComputing.

Martin Severinsson har lång erfarenhet från IT-branschen. Han kom till TeleComputing 2003 och är sedan 2004 ansvarig för marknad- och information i koncernen.

För mer information, kontakta:
Andrè P. Løvestam, koncernchef mobil + 47 93 43 69 52

Om TeleComputing
TeleComputing levererar lösningar för effektiv, centraliserad IT-drift med stöd för att användarna enkelt och säkert får tillgång till information oavsett tid, plats eller utrustning till en förutsägbar kostnad. TeleComputing är marknadsledande inom området centraliserade driftstjänster för Windowsbaserade programvaror. Över 2 500 olika programvaror är testade och verifierade i vår egen driftsmiljö och idag hanterar TeleComputing driften för ca 600 företagskunder i Norden. TeleComputing ASA är sedan 2000 noterat på Oslo-börsen. Företaget som verkar på den nordiska marknaden har drygt 340 anställda varav ca 140 i Sverige. Bland våra svenska kunder finns Semper, TV4, OMX, Poolia, Curera, Proffice, Vasakronan, Astoria, Kvalita och Kungsleden. För mer information se www.telecomputing.se