SKF AB

Organisationsförändringar SKF Industrial Division

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2006 11:25 CET

Erik Nelander, VD för SKF Sverige AB, har utnämnts till chef för affärsenheten SKF Aerospace och chef för tillverkningsklustret för sfäriska lager inom Industrial Division. Han kommer att rapportera till Henrik Lange, chef för Industrial Division och vara placerad i Göteborg. Han tillträder den nya tjänsten den 1 april 2006.

Kaj Thorén, som nu är ansvarig för verksamheten Aerospace, kommer att fortsätta att stödja integrationsarbetet i Industrial Division och Automotive Division samt specifika koncernprojekt fram till sin pensionering senare i år.

Carl Orstadius, för närvarande controller för Industrial Division, efterträder Erik Nelander som VD för SKF Sverige AB och chef för tillverkningsklustret för sfäriska lager. Han tillträder sin nya tjänst den 1 april 2006 och kommer att rapportera till Jean-Pierre Riot, chef för Manufacturing & Supply, Industrial Division. Carl Orstadius är 44 år, började arbeta för SKF 1989 och har haft ett antal ledande tjänster, främst utanför Sverige.

Göteborg 7 mars 2006

Aktiebolaget SKF
(publ.)

För ytterligare information kontakta:
PRESS: Lars G. Malmer, SKF Group Communication, tel. 031-337 1541, e-mail: Lars.G.Malmer@SKF.com
IR: Marita Björk, SKF Investor Relations, tel. 031-337 1994, e-mail: Marita.Bjork@skf.com

Aktiebolaget SKF
SE-415 50 Göteborg, Sweden