OrganoClick

OrganoClick gets international multimillion order for its wood protection product innovation

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2010 21:31 CEST

OrganoClick’s daughter company OrganoWood AB has signed its first sales and distribution agreement. The agreement gives ML Wood Protection exclusive distribution rights of OrganoWood™ wood protection products. The agreement is subject to that certain development mile-stones will be reached during 2010 and will if these mile-stones are reached generate minimum sales of SEK 10 million in 2011.

OrganoClick AB has in parallell raised SEK 15.5 million by emitting new shares to the company’s current owners and two new private investors. The capital will be used in order to start up the company’s first production facility and increasing its sales and marketing activities of its first products.

“The transformation of the company from an R&D start-up to a real industrial company is the biggest mile-stone reached so far. I believe we have a very interesting year ahead”, says Mr. Mårten Hellberg, CEO of OrganoClick.

For more information contact

Mårten Hellberg, VD OrganoClick

Email: marten.hellberg@organoclick.com

Webb: http://www.organoclick.com/

OrganoClick grundades 2006 baserat på ett vetenskapligt genombrott i modifiering av biofiber vid Sveriges Lantbruksuniversitetet och Stockholms universitet. Företaget är baserat i Stockholm där de har sina kontor och laboratorier.  Personerna bakom OrganoClick  är docent Jonas Hafrén och professor Armando Córdova, VD Mårten Hellberg samt Ashkan Pouya och Dr Saeid Esmaeilzadeh från Serendipity Innovations. OrganoClick är prisbelönt och har utsetts till ett av Skandinaviens mest lovande Cleantechbolag. OrganoClick med dotterbolag har idag fem anställda och med minst en dubblering av arbetsstyrkan under det närmaste året.