Orionteatern AB

Orionteatern i ett unikt samarbete med svenska MySpace.com

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2007 14:40 CEST

www.myspace.com/fansen

Orionteatern är väldigt glada och stolta över att kunna presentera ett helt unikt samarbete med svenska Myspace.com kring föreställningen Fans som har premiär på Orionteatern den 14 september. Genom MySpace.com kommer besökarna att få unika möjligheter att få en inblick
i skapandet kring Fans i form av klipp från repetitionerna, unika scener, bloggar från ensemblen och massor av annat spännande.

- När jag satte mig ner och funderade över vad som var den ultimata plattformen för just Fans så tyckte jag just att MySpace med sina enorma möjligheter var ett fantastiskt alternativ. Här kan verkligen de olika delarna av Fans sammanstråla i form av filmklipp, ljud och en direktkontakt med publiken genom bland annat bloggar. Alla de möjligheterna finns här under samma tak och vi kommer definitivt att använda oss av MySpace även för framtida föreställningar säger Orionteaterns pressansvarige Ronnie Schmidt

- Vi på MySpace Sverige tycker att det är spännande och roligt att lyfta fram en sådan klockren teaterpjäs som Fans, Jonas Lindberg Nyvang, Nordisk Marknadschef, MySpace.com

Fans efter en reportagebok av Fredrik Strage har premiär på Orionteatern den 14 september.

www.myspace.com/fansen

Mer information: http://www.orionteatern.se/press eller genom Ronnie Schmidt.
E-post: press@orionteatern.se. Telefon: 0707 17 40 49
Katarina Bangata 77, Stockholm. Tfn biljetter 08-643 88 80. orionteatern.se.
Biljetter även på Ticnet.se och BoxOffice, Norrmalmstorg.