CityPolarna.se

​Oroliga tider får oss att vilja umgås mer

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2016 21:56 CET

Det händer mycket i vår värld just nu. Saker som kanske skakar om oss och får oss att känna osäkerhet och rädsla. Vad gör vi då? Jo, vi umgås mer.

På aktivitetssajten CityPolarna.se ser man en tydlig trend. Antalet aktiviteter och besökare stiger stadigt.

-"Vi ser ett starkt intresse för att aktivera sig ihop med andra just nu. Jag tror det handlar om ett grundläggande behov. När vi känner oro och rädsla över något behöver vi få känna trygghet och gemenskap i varandra", säger CityPolarnas grundare Christian Altenius.

Aktiviteterna på citypolarna arrangeras av medlemmarna själva, privatpersoner som vill få med sig andra ut på sådant man själv tycker är kul att hitta på. Påhittigheten är stor:

Julöl i gott sällskap, utropar en aktivitet i Göteborg. Häng med ut och vandra, manar en annan. I Luleå vill någon få med sig nya vänner till en konsert, medan några norrlänningar i Stockholm samlas för en paltkväll. I Malmö lockar en ekologisk chokladprovning fulla hus, och i samma stad kan man sedan springa av sig kalorierna med lite innebandy.

-"Det är väldigt mycket positiv känsla kring aktiviteterna just nu. Det är precis som om vi försöker skapa oss den glädje vi inte finner i vår omvärld idag", avslutar Christian Altenius

Kontakt: Christian Altenius, CityPolarna.se, 0709-850466

Välkommen till CityPolarna - sajten som vill att du tillbringar så lite tid vid datorn som möjligt, för att logga ut och hänga med på olika former av aktiviteter ihop med andra.

CityPolarnas medlemmar har sedan starten 2006 arrangerat över 30000 aktiviteter för varandra, från Trelleborg i söder till Luleå i norr.

CityPolarna har belönats med Relationspriset 2009, för sina handlingar och föredömliga insatser för att främja goda relationer människor emellan.