Ortelius Management AB

ORTELIUS Red Herring TOP 100 Global vinnare i Los Angeles

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2013 11:53 CET

Ortelius rankas som ett av världens 100 hetaste teknikbolag globalt av tekniktidskriften Red Herring. Resultatet offentliggjordes vid en gala i Los Angeles natten till torsdagen.

Utmärkelsen avser den egenutvecklade mjukvaruplattformen inorigo®, vilken innebär ett nytt sätt att arbeta med information och verksamhetsutveckling. Red Herring bedömer att tekniken kan medföra stora effektivitetsvinster i företagen.

Tekniskt kan man beskriva inorigo® som ett verktyg där man mappar upp verksamhetssamband enligt smarta mönster. När exempeldata laddas in blir det möjligt att interaktivt analysera både nuläge och framtida idéer. Detta stödjer aktivt ett förändringsarbete genom att man snabbt kan förstå, förankra och förfina en idé eller hypotes tillsammans med olika intressenter. inorigo® kan sedan direkt användas för att bygga applikationer för områden som ”de vanliga” IT systemen inte täcker, och blir ofta ett kraftfullt komplement till dessa.

Med inorigo® skapar man snabbt en basstruktur för tex produkt/serviceportföljer, organisation & kompetenser, konkurrentbevakning och ”market intelligence”, och kan successivt bygga på dessa till mer sofistikerade lösningar efter hand.

Ortelius är ett Malmöbaserat företag som grundades 1999. Bolaget har sitt ursprung i en idé om ett smartare och återanvändbart sätt att organisera information på. Utvecklingen av inorigo® påbörjades först för att stödja konsultverksamheten och demonstrera hur idén kan bli verklighet. I och med Red Herring utmärkelsen väljer nu Ortelius att lyfta fram mjukvaran inorigo® och denna är en väsentlig del i bolagets tillväxtstrategi.

För mer information kontakta Ulf Jensen, VD, 0709 212 304 eller Karin Forsberg, Business Development, 0709 212 617

Ortelius är ett Malmöbaserat företag som grundades 1999. Vår namne, Abraham Ortelius uppfann "konceptet" Världsatlasen redan för 400 år sedan. Våra kunder bygger "kartor" för sin verksamhet för att bli effektivare och navigera rätt i förändring. ”Det man kan se, kan man förstå och förbättra”.

Bolaget har sitt ursprung i en idé om ett smartare och återanvändbart sätt att organisera information på och erbjuder en egenutvecklad mjukvara, inorigo®.