Ortivus AB

Ortivus North America presenterar ny mjukvaruprodukt, Fusion ePCR

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2009 15:38 CEST

I samband med konferensen EMS Today i Baltimore, USA, (under helgen) presenterade Ortivus North America sin nya produkt Fusion ePCR. Detta är den första produkten baserad på den nya mjukvaruplattform som under en tid utvecklats i det Nordamerikanska dotter-bolaget. Fusion ePCR är ett dokumentations- och uppföljningsverktyg för ambulanssjuk-vården, och vänder sig mot såväl nya som gamla kunder på den lokala marknaden.

Fusion ePCR ger vårdgivaren möjlighet till att effektivt samla in data för att snabbt kunna skapa en korrekt och komplett elektronisk patientvårdsdokumentation. Fusion ePCR erbjuder egenskaper som pekskärms-gränssnitt, möjlighet att addera bilder och dokument till en rapport, konfigurerbar layout, integrerad beslutsstödslogik, kundanpassade dokument och krypterad patient databas.

Flexibiliteten i systemkonfiguration och användargränssnitt gör det möjligt för användaren att arbeta i en välkänd miljö, anpassad efter egna behov. Dessa egenskaper förenklar och snabbar upp inmatningen av data, samt förkortar inlärningsperioden.

Fusion ePCR är fullt integrerbar med Ortivus North Americas marknadsledande fakturerings applikation, Sweet-Billing. Tillsammans reducerar produkterna tiden mellan patienttransport och fakturering. Leveranser av den nya produkten kommer att inledas senare under året.

"Genom introduktionen av Fusion ePCR kommer Ortivus att ytterligare stärka sin redan starka position på den Nordamerikanska EMS-marknaden. Produkten representerar också det första resultatet baserat på vår nya nordamerikanska mjukvaruplattform", säger Jan B. Andersson, VD Ortivus AB.

För ytterligare information:
Jan B Andersson, VD, Ortivus, tel. 08-446 45 00, mobil 0705 294 741, e-post förnamn.initial.efternamn@ortivus.com eller info@ortivusna.com

Besök även www.ortivus.com eller www.ortivusna.com

Ortivus erbjuder unika lösningar genom att kombinera expertkunnande inom wireless, IT och det medicintekniska området med klinisk kompetens. Ortivus lösningar säkerställer att patienten får tillgång till rätt medicinsk behandling och kompetens omedelbart under hela vårdprocessen. Detta resulterar i bättre medicinskt utfall såväl som förbättrad effektivitet för hela vårdsystemet.

Ortivus är ett noterat bolag på NASDAQ OMX Stockholm Small Cap-lista, och etablerades 1985. Bolaget är baserat i Danderyd, Sverige. Ortivus har 100 anställda i Sverige, USA, Kanada och Storbritannien. Mer än 2 600 ambulansföretag, 1 000 ambulanser och 500 vårdplatser på akutsjukhus är utrustade med Ortivus lösningar.