AB Orwak

Orwak lanserar komprimatorer och blir fullsortimentsleverantör

Pressmeddelande  •  2012-10-23 07:19 CEST

Orwak tar steget in i komprimatorvärlden och blir en fullsortimentsleverantör! Under Skandinaviens största förpackningsmässa, Scanpack, den 23-26 oktober i Göteborg lanserar Orwak en ny produktlinje av mobila och stationära komprimatorer och utökar därmed det breda sortimentet  av komprimeringslösningar ytterligare!

ROBUSTA KOMPRIMATORER FÖR STORA VOLYMER

Orwaks utbud av utrustning, vilken täcker behovet av effektiv avfallshantering såväl i den lilla butiken, restaurangen eller industrin som i den största dagligvaruhandeln eller lager- och logistikcentralen, ger en betydande spännvidd i fråga om avfallsvolymer och verksamhetsområden.

De automatiska komprimatorerna är med sin robusta och väl utprovade design konstruerade för kompri-mering av mycket stora materialmängder. De bidrar till en enkel och smidig avfallshantering, sänkta transportkostnader samt ger ett optimalt utnyttjande av transportkapaciteten.

De mobila komprimatorerna är ideala för medelstora till större verksamheter. De tar inte upp mycket mera yta än vanliga standardcon­tainrar, men de kan ta emot upp till fyra gånger mer avfall! Mobila pressar är flyttbara och kan lätt omplaceras inom området. De stationära systemen är avsedda för större avfallsvolymer och kan anslutas till en inmatningstratt genom väggen. Till de stationära komprimatorerna tillhandahåller Orwak även containrar i passande storlek.

STACY OCH TRACY SKAPAR MÅNGFALD

För att skapa en klar och intuitiv särskiljning mellan de två huvudgrupperna i den nya produktserien, har de stationära komprimatorerna fått namnet Stacy och de mobila (transportabla) komprimatorerna kallas Tracy.

Orwak erbjuder en mångfald av komprimatormodeller i varierande storlekar och med olika kapacitetsnivåer. Kundanpassade lösningar med stora tillvalsmöjligheter ger extra flexibilitet.  Heavy Duty-versioner och kraftfulla skruvkomprimatorer tar hand om de mest omfattande avfallsvolymerna och för vått avfall med särskilda krav på säker och hygienisk hantering, rekommenderas den vätsketäta specialmodellen Tracy Bio.

AB Orwak tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av balningssystem, brikettpressar samt mobila och stationära komprimatorer för återvinningsbart material, vilket bidrar till en lönsammare avfalls-hantering. Orwak är en division av norska TOMRA Group sedan år  2005. TOMRA levererar sensorbaserade lösningar för optimal resursproduktivitet inom två affärsområden: Collection Solutions (Reverse vending, Material recovery och Compaction) samt Sorting Solutions (Recycling, Mining, och Food).

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom