Avalon Enterprise AB

Oscar Edholm till Avalon Innovation

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2011 10:56 CET

Avalon anställer Oscar Edholm, 38, som ansvarig för uppbyggnad och vidareutveckling av våra tjänster inom IT Management. Oscar kommer närmast från tjänsten som CIO för Schibsted Sverige där han har varit i två år och med framgång utvecklat, samordnat och byggt upp en modern IT-organisation som uppvisat goda resultat.   - Vi är mycket nöjda med att Oscar nu valt att komma till oss som nästa utmaning, säger Ola Persson, verksamhetschef för Avalon Information Systems AB. Han har under åren på Schibsted visat prov på ett stort mått av nytänkande, initiativkraft och förändringsvilja som starkt bidragit till att skapa en framgångsrik mediekoncern.   Oscar Edholm har tidigare varit CIO på Aftonbladet, arbetat på Volvo IT samt bedrivit egen konsultverksamhet. Oscar är systemvetare med ett antal olika managementutbildningar i sitt CV.   - Avalon är unika i sitt erbjudande inom innovation och molntjänster, inte minst som Nordens ledande Google Apps-partner. Det ska bli en jätterolig utmaning att vara med och leda utvecklingen inom det framtidsområde som kommer att påverka de flesta företags sätt att arbeta i grunden, kommenterar Oscar Edholm sitt nya jobb.   - Det är mycket bra och positivt att Oscar Edholm med sin stora erfarenhet inom t ex Change Management och Cloud Computing börjar på Avalon. Vårt uppdrag är att hjälpa våra kunder nå de nya nivåer som nu är möjliga inom IT-området och där kommer Oscar att ha en mycket viktig roll att fylla, säger Avalons koncernchef Peter Mattisson i en kommentar.   Oscar Edholm tillträder tjänsten den 1 mars 2011.
För ytterligare information, kontakta:
Ola Persson, tel 0733-80 15 20, ola.persson@avaloninnovation.com
Oscar Edholm, tel 0706-76 23 18, oscar.edholm@avaloninnovation.com
Peter Mattisson, tel 0454-75 50 01, peter.mattisson@avaloninnovation.com
Avalon Innovation AB är ett snabbväxande konsultföretag som erbjuder spetskompetens inom affärs- och produktinnovation. Avalons koncept med de tre affärsområdena Technology, Management och Finance gör att man långsiktigt kan stödja kunder från affärsutveckling och ledningsprocesser, genom hela teknikutvecklingskedjan till kompetens kring finansiering av projekt och bolag. Avalon har ca 250 anställda på 15 orter i Norden.