TEKO, Sveriges Textil- och Modeföretag

Oscar of Sweden bakom Månadens reklamfilm

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2011 15:29 CET

Skjorttillverkaren Oscar of Swedens kampanj ”Beauty from the Inside” har utsetts till vinnare i Resumés tävling Månadens Kampanj, i kategorin film.
- Vi har haft en riktigt bra höst med lyckade kampanjer och internationell etablering, säger vd Per Åhman.

Det är den omskrivna kampanjen ”Beauty from the Inside”, där två före detta kriminella berättar om sina historier och om hur de lyckats vända sina liv, som idag utnämnts till Månadens Kampanj. Enligt Resumé kryper kampanjfilmerna ”under skinnet” och visar starka livsöden med lyckliga slut i snygg utformning. Juryn bestod av branschfolk, bland annat Irene Bernald, marknadschef på Audi som säger att det är ett utmanande grepp där man har lyckats kombinera en fängslande historia med ett kommersiellt budskap utan att det känns påklistrat.

Att använda före detta kriminella personer som modeller i en modekampanj är något som väckt mycket uppmärksamhet. Kampanjen har blivit omskriven och omtalad.

- Det är ju kontroversiellt. När vår reklambyrå Dragster kom med den här idén var vi inte alls beredda. Men när vi fick träffa männen och fick höra deras berättelser om hur de lyckats vända sina liv, och hur de nu hjälper andra att lämna det kriminella livet blev vi väldigt berörda. Det var historier som vi ville kände att fler borde ta del av, säger Per Åhman.

Kampanjen fortsätter att gå under hela hösten och till vintern väntar nya utmaningar för Oscar of Sweden.

- Vi åker till Berlin för att vara med på modemässan Bread & Butter dit inköpare från hela världen kommer. Vår medverkan i somras gav många nya återförsäljare. Vi har bland annat precis börjat sälja skjortor i New York och det känns helt fantastiskt!

För ytterligare information kontakta Per Åhman, VD Oscar of Sweden. Telefon: 0705 3612 22

Se filmen>>