inkClub

Oscar Tjärnberg blir inkClubs nya marknads- och försäljningschef

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2015 15:01 CEST

inkClub, Nordens största e-handelsvaruhus för förbrukningsvaror, har rekryterat ny marknads- och försäljningschef. Oscar Tjärnberg, en stark profil inom e-handel och online-verksamhet, fortsätter nu resan med att utveckla inkClubs kunderbjudande.

inkClub startade med försäljning av bläckpatroner via nätet år 2000 och har sedan utökat sortimentet till att innehålla en mängd förbrukningsvaror så som toner, skrivare och skrivartillbehör, dammsugarpåsar, städartiklar, ljuskällor, kontorsvaror, dator- samt mobiltillbehör och mycket mer.

Oscar Tjärnberg har lång erfarenhet inom e-handel och online-verksamhet. Han kommer närmast från en befattning som Head of Online för Telenor Sverige AB. Dessförinnan har han haft ett antal ledande befattningar inom bl.a. Footway, Vincent Shoe Store och Lensway.

- Vi är mycket glada och nöjda över att Oscar valt att kliva in som marknads- och försäljningsdirektör, en ny spännande roll som ledare för de två ihopslagna avdelningarna marknad och försäljning. Med sin bakgrund och profil är vi övertygade om att han kommer att bidra till att ytterligare stärka vår position inom e-handeln, säger Torbjörn Wik, tf VD för inkClub.

Oscar börjar på inkClub under hösten, 2015. Oscar kommer, förutom att ingå i ledningsgruppen, även att inneha rollen som vice VD på inkClub. Han efterträder Sofie Struwe som nu efter 6 år, går vidare till Lensway som marknads- och försäljningsdirektör.

- Det känns mycket inspirerande att få leda inkClubs marknadsföring och försäljning. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med medarbetare och övriga i ledningen för att optimera bolagets strategiska inriktning och marknadsposition, säger Oscar Tjärnberg.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Torbjörn Wik, tf VD inkClub AB

E-post:press@inkclub.com

inkClub, baserat i Uppsala, är en av Europas största e-handelsbutiker för förbrukningsvaror så som bläckpatroner och toner, dammsugarpåsar, batterier, ljuskällor, elektronik-tillbehör, kontorsvaror och hygienartiklar. Verksamheten startades år 2000 och omsätter drygt 500 MSEK med god lönsamhet. inkClub har i dag mer än fyra miljoner kunder i 10 europeiska länder. Företaget expanderar successivt med ett utökat produktsortiment inom existerande marknader och har i dagsläget ca 90 anställda.