Universal Music Sweden

Oskar Linnros säljer guld!

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 17:34 CEST

Det har varit en sommar av intensivt arbete, turnerande och känslostormar som när Oskar så sent som förra veckan kammade hem sina första två Rockbjörnar för ”årets genombrott” och det prestigefyllda priset ”årets låt” med senaste singeln ”Från och med du”.

Nu har Oskar Linnros även nått ännu en milstolpe i karriären när hans album i dagarna har passerat guld.

Framtiden ser onekligen ljus ut för Oskar.

Efter en fantasisk turnésommar där Oskar Linnros spelat på flera av de största festivalerna, bland annat Arvikafestivalen, Storsjöyran, Göteborgs Kulturkalas och Malmöfestivalen och två hyllade och utsålda konserter på Mosebacke i Stockholm så är det nu dags för en höst turné.

Turnédatum hösten 2010:

22 sep – Oslo, Blå
5 nov – Helsingborg, The Tivoli
6 nov – Lund, Mejeriet
7 nov – Köpenhamn, Vega
12 nov – Visby, Wisby Strand
13 nov – Sundsvall, Aveny
19 nov – Eskilstuna, Lokomotivet
20 nov – Södertälje, Klubb Molto
23 nov – Uppsala, Katalin (all ages)
24 nov – Uppsala, Katalin
25 nov – Gävle, Heartbreak Hotel