Osolo Consultant Group AB

Osolo har lanserat ny EPiServer-webbplats för Sign on

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2013 09:42 CEST

Sign on säljer bland annat blanketter och e-böcker via sin webbplats och denna affärskritiska EPiServer-webb har Osolo utvecklat och förvaltat sedan 2009. Bolaget behövde en uppfräschning av webbplatsen och den 20 juni lanserades www.signon.se med ny design byggd på EPiServer 7 CMS.

Den nya webbplatsen har fått en uppdaterad design så att besökaren enkelt skall kunna navigera fram till rätt dokument eller e-bok. Sidorna har breddats och de olika alternativen har fått en tydligare framtoning, allt för att förenkla navigering och köp för besökarna. I samband med designuppdateringen har även hela webbplatsen programmerats om och plattformen har uppgraderats till den senaste versionen av EPiServer, version 7.

Designarbetet har utförts av Heshewe, bakom utvecklingsarbetet står EPiServer-utvecklarna Osolo.

För mer information, kontakta:
Andreas Piirimets, Vice VD på Osolo
andreas.piirimets@osolo.se
0708-58 59 06

Osolo är ett konsultföretag som levererar och förvaltar webbplatser baserade på .NET och EPiServer. Osolo består av 16 personer som har över 100 års samlad erfarenhet av utveckling på Microsoft-plattformen. Besök www.osolo.se för mer information.